۰
مشاور علمی رییس جمهور:

شروع خوبی در توسعه هوش مصنوعی داشته‌ایم

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۸
شروع خوبی در توسعه  هوش مصنوعی داشته‌ایم
شروع خوبی در توسعه هوش مصنوعی داشته‌ایم

آی‌تی‌من- کمال خرازی در خصوص مطالبه رهبری برای قرار گرفتن در بین ۱۰ کشور اول دنیا در حوزه هوش مصنوعی گفت: هوش مصنوعی و استفاده از بخشهای مختلف یکی از موضوعاتی است که در دنیا به صورت خیلی گسترده مورد توجه قرار گرفته است. وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هم دانشمندان و جوانان با استعداد ایرانی در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند، گفت: البته که ما در ابتدای راه هستیم و چندین محصول هم به تولید رسیده است.

وی درباره برنامه‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در زمینه توسعه هوش مصنوعی برای تحقق منویات رهبری گفت: این ستاد، برنامه داده کاوی به توان شناختی را که مربوط به هوش مصنوعی و استفاده از هوش مصنوعی در داده کاوی است پیگیری می‌کند.خرازی افزود: ایجاد رشته‌هایی تحت عنوان «رایانش و مغز» و «رایانش و هوش مصنوعی» نیز زمینه ایجاد فعالیت دانشجویان در حوزه هوش مصنوعی را فراهم می‌کند.
وی فزود: بنابراین حرکت در مسیر توسعه هوش مصنوعی در کشور ما برنامه ریزی شده که طبیعتاً راه درازی است؛ امیدواریم آنطور که در توان دانشجویان و شایسته جمهوری اسلامی‌است، پیشرفت کنیم.مشاور عالی معاون علمی‌و فناوری رییس جمهور در امور توسعه علوم شناختی گفت: اکنون در بانک‌ها برای اعطای وام و ارایه خدمات بانکی، تشخیص تصاویر سی تی اسکن در حوزه پزشکی و… با هوش مصنوعی انجام می‌شود که توسط محققان کشور به نتیجه و مرحله استفاده رسیده است.

به گفته خرازی، تاکنون در هوش مصنوعی شروع خوبی داشته‌ایم اما با همت محققان باید این موضوع پیگیری شود.

وی گفت: معاونت علمی‌و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی حمایتهای خوبی از استارت آپها و شرکتهای دانش بنیان این حوزه داشته‌اند و تلاش می‌شود که دغدغه‌های آنها برطرف شود.

خرازی با تاکید بر اینکه در حال حاضر زیرساخت‌ها و ساختارهای لازم برای توسعه هوش مصنوعی در کشور ایجاد شده، گفت: ما اگر بخواهیم از همه ابعاد هوش مصنوعی بهره ببریم باید از استارت اپها حمایت کنیم. مشاور عالی معاون علمی‌و فناوری رییس جمهور در امور توسعه علوم شناختی تاکید کرد: حمایت از استارت آپها وظایفی است که در معاونت علمی‌و فناوری پیگیری می‌شود امیدواریم که به نتیجه برسد.
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۶۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما