۰
مرکز پژوهش‌ها: موضع ما درباره طرح کارشناسی است

پیشنهاد‌های وزارت ارتباطات درباره طرح صیانت امروز بررسی می‌شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۳
پیشنهاد‌های وزارت ارتباطات درباره طرح صیانت امروز بررسی می‌شود
پیشنهاد‌های وزارت ارتباطات درباره طرح صیانت امروز بررسی می‌شود

آی‌تی‌من-  پس از ارجاع طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی به مرکز پژوهش‌های مجلس برای اعمال نقطه نظرات و پیشنهادات وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی، جلسه هم اندیشی در این باره، امروز سه شنبه برگزار می‌شود.

در این جلسه که ساعت ۱۴ روز جاری در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار می‌شود، با حضور نمایندگان دولت و مرکز ملی فضای مجازی و نخبگان و صاحبنظران این حوزه و نیز کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، پیشنهادات مرتبط با طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی به بررسی و اظهار نظر گذاشته می‌شود.

قرار است مرکز پژوهش‌های مجلس ظرف ۱۰ روز با اعمال پیشنهادات و نظرات وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی در این طرح، طرح جدید را به کمیسیون مشترک بررسی طرح، ارایه دهد.

رضا تقی‌پور انوری، رییس کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی پیش از این گفته بود: مأموریت مرکز پژوهش‌های مجلس این است که مطابق با نظرات مکتوبی که از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات دریافت شده است، طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی را با این نظرات و پیشنهادات تطبیق داده و آنها را اعمال کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این مرحله نیز از صاحبنظران نظرخواهی خواهد شد، گفت: ما بارها اعلام کردیم که چنانچه نظرات مکتوب از سوی کارشناسان، بخش خصوصی و نهادها به دبیرخانه کمیسیون طرح ارایه شود، حتماً آنها را بررسی کرده و پس از آن از صاحبنظران می‌خواهیم که در جلسه کمیسیون حضور یابند و در مورد نظراتشان توضیح دهند.

تقی‌پور گفت: در مورد پیشنهادات وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی بعد از برگزاری جلسات کارشناسی در مرکز پژوهش‌های مجلس، نتیجه را در قالب نسخه نهایی اعلام می‌کنیم.

وی افزود: پیش‌بینی‌مان این است که بررسی این پیشنهادات در بازه زمانی ۱۰ روز کاری به اتمام برسد و پس از آن جلسه بررسی طرح در کمیسیون مشترک پیگیری و ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش هفته گذشته وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی با ارسال نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رییس مجلس، خواستار تغییر برخی مفاد این طرح در زمینه وظایف کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی، وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات، جایگاه شورای عالی فضای مجازی و نیز حمایت از پلتفرم‌ها شدند.

موضع مرکز پژوهش‌ها کارشناسی است
در خبر دیگری در همین رابطه رییس مرکز پژوهش‌های مجلس درباره طرح حمایت از کاربران گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس بازوی مشورتی مجلس و نظام بوده و همواره تلاش کرده تا بدون حب و بغض‌های سیاسی به اظهارنظر بپردازد.

بابک نگاهداری گفت: در موضوع ارجاع پیش نویس قانون حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی موضع مرکز پژوهش‌ها صرفاً موضوعات کارشناسی و فنی با رعایت مصالح نظام و مردم خواهد بود و تصمیم گیرنده نهایی نمایندگان خواهند بود.

نگاهداری افزود: از زمان ارجاع موضوع به مرکز پژوهش‌ها تدارک گسترده‌ای برای تجمیع نظرات موافقان و مخالفان صورت گرفته و تلاش خواهیم کرد در جلسات کارشناسی فراوانی که با همه گروههای مرجع و ذینفع از جمله کسب و کارها، ارایه کنندگان خدمات و تولیدکنندگان داخلی در فضای مجازی و سایر گروه‌های کاربری یا تولیدی یا خدماتی در فضای مجازی برگزار خواهیم کرد به جمع بندی کارشناسی قابل قبولی برسیم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: حقوق کاربران در فضای مجازی، تا کنون در قوانین مورد تصریح قرار نگرفته و کسی آن را مورد تاکید و حمایت قرار نداده بود.

وی افزود: این طرح باید برای اطمینان بخشی به مردم هم برنامه داشته باشد تا هم بتواند دسترسی آنها به فضای مجازی را توسعه دهد و هم آسیب‌های آن را تا حد امکان کاهش دهد.

نگاهداری افزود: صبوری از لازمه‌های کار کارشناسی است که خوشبختانه این موضوع هم از سوی نمایندگان درگیر طرح مورد اهتمام جدی قرار دارد. در گفتگویی که با ریاست کمیسیون مشترک داشتیم، قرار بر این شد که گزارش و جمع‌بندی مرکز پژوهش‌های مجلس ظرف مدت یک ماه نهایی شود.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۷۷۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين