۰

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و سازمان فنی و حرفه‌ای تفاهم‌نامه امضا کردند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۹
سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و سازمان فنی و حرفه‌ای تفاهم‌نامه امضا کردند
سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و سازمان فنی و حرفه‌ای تفاهم‌نامه امضا کردند

آی‌تی‌من- این تفاهم‌نامه با حضور «غلام‌حسین حسینی‌نیا» معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و «سیدحسن‌هاشمی» رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به امضا رسید و ارتقای سطح مهارت نیروی انسانی شاغل در بخش فناوری اطلاعات و افزایش بهره‌وری در حوزه‌های مرتبط با نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه، هوش مصنوعی و پایگاه داده‌ها، هدف اصلی امضای این تفاهم‌نامه است.

طبق این تفاهم‌نامه، دو سازمان تلاش خواهند کرد با همکاری دو جانبه، تحقق اهدافی از جمله «شناسایی مشاغل موجود و آینده پژوهی مشاغل جدید در حوزه علوم رایانه و فناوری اطلاعات و ارتباطات، «اجرایی کردن قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای»، «نیازسنجی، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزش مهارتی و ارزشیابی شاغلین»، «ارتقای سطح دانش، گسترش فناوری‌های جدید در علوم رایانه و فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «کمک به صادرات خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات» و همچنین «همفکری برای ایجاد مراکز آموزش تخصصی ICT در جهت تولید خدمات و محصولات» را دنبال کنند.

با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی حوزه فاوا، استفاده از کارشناسان و متخصصان صاحب تجربه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) را در دستور کار قرار خواهد داد. همچنین تشکیل کمیته تخصصی با حضور کارشناسان و متخصصان سازمان نصر برای تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی یکی دیگر از توافقات انجام شده است.

همچنین تامین فضا و تجهیزات آموزشی، ارزشیابی و سنجش مهارت کارآموزان، صدور مجوز ایجاد مراکز آموزشی جوار کارگاهی یا آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد برای شرکت‌ها و موسسات آموزشی عضو سازمان نصر، در اختیار قراردادن فضای مناسب برای ایجاد دپارتمان تخصصی در مراکز استان‌ها و بیمه مسوولیت مدنی کار آموزان در برابر حوادث حین آموزش، از دیگر تعهدات سازمان فنی و حرفه‌ای طبق این تفاهم‌نامه خواهد بود. سازمان نصر کشور نیز علاوه بر نیازسنجی و شناسایی مشاغل جدید و معرفی متخصصان صاحب‌نظر خود برای تدوین استانداردهای آموزشی، در برگزاری مسابقات ملی مهارت و مشارکت در اعزام تیم به مسابقات جهانی، مدیریت محتوایی دوره‌های آموزشی تخصصی و برگزاری همایش‌ها و سمینارهای مرتبط، همکاری لازم را خواهد داشت.

از سوی دیگر مقرر شد که یک کمیته راهبری در سطح ملی و کمیته‌های متناظر در سطح استان‌ها تشکیل خواهد شد تا بر روند اجرای این تفاهم‌نامه نظارت داشته باشند و میزان تحقق اهداف و برنامه‌های آن را پیگیری کنند.

مدت زمان اجرای این تفاهم‌نامه سه سال تعیین شده و تمدید آن منوط به توافق دو سازمان خواهد بود.
 
کد مطلب : ۲۷۷۸۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما