۰
از سوی سازمان رگولاتوری

سیاست‌های توسعه اینترنت ماه آینده اعلام می‌شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۳
سیاست‌های توسعه اینترنت ماه آینده اعلام می‌شود
سیاست‌های توسعه اینترنت ماه آینده اعلام می‌شود

آی‌تی‌من- صادق عباسی شاهکوه در خصوص برنامه وزارت ارتباطات برای توسعه اینترنت در کشور اظهار داشت: مصوبه شورای عالی فضای مجازی به وزارت ارتباطات تکلیف کرده که در افق ۱۴۰۴ باید بیش از ۸۰ درصد خانوار و ۱۰۰ درصد کسب‌وکارها به شبکه پرسرعت متصل شوند.

وی گفت: در این مصوبه متوسط سرعت مدنظر برای دسترسی خانوار ۲۵ مگابیت بر ثانیه و برای کسب و کارها ۱۰۰ مگابیت در نظر گرفته شده است که یکی از فناوری‌هایی که می‌تواند این هدف را محقق کند، توسعه شبکه دسترسی فیبرنوری است. به این معنی که سرعت از طریق فیبرنوری باید منتقل شود.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر اینکه معنای این هدف این است که حدود ۲۰ میلیون خانوار و حدود ۵ میلیون کسب و کار باید دسترسی مبتنی بر فیبر داشته باشند، خاطرنشان کرد: این برنامه ریزی باید تا پایان سال ۱۴۰۳ اجرایی شود. معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه این هدف با حضور بازیگران و اپراتورهای حوزه ICT باید محقق شود، افزود: طبیعتاً یکی از بازیگران برای تحقق این هدف، شرکت مخابرات ایران است که سهم قابل توجهی از این بازار را در اختیار دارد. در کنار مخابرات سایر اپراتورها هم باید پای کار بیایند؛ حتی ما تمایل داریم که اپراتورهای موبایل نیز وارد این چرخه شوند و برای رسیدن به این هدف کمک کنند. وی با بیان اینکه اپراتورهای موبایل و ثابت باید همگرا شوند، گفت: اپراتورهای موبایل برای رفتن به سمت فناوری 5G نیاز دارند که فیبر را به آنتن BTS برسانند و این مساله انگیزه‌ای است که می‌تواند منجر به مشارکت و سرمایه گذاری اپراتورها در عرصه توسعه فیبرنوری شود. عباسی شاهکوه با تاکید بر اینکه یکی از وظایف ما این است که برای اپراتورها انگیزه ایجاد کنیم، ادامه داد: ما در رگولاتوری در تلاش هستیم که برای اپراتورها مشوق‌هایی در نظر بگیریم؛ همینطور نیز پیشنهاداتی در قانون بودجه داریم که در صورت تصویب، می‌تواند مشوق خوبی باشد. از سوی دیگر در مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هم مصوباتی را برای توسعه اینترنت در نظر خواهیم گرفت. رییس رگولاتوری تاکید کرد: به زودی سیاست‌های کلی توسعه اینترنت در کشور را اعلام خواهیم کرد. وی افزود: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به زودی مصوبه سیاست‌های کلی توسعه اینترنت را تصویب می‌کند. چرا که بخش ICT کشور باید بداند که ما در راستای توسعه این بخش به چه جهتی خواهیم رفت. دانستن سیاست‌های مصوب برای این بخش بسیار مهم است و تلاشمان این است که ظرف کمتر از یک ماه آینده این مصوبه را اعلام کنیم. آن زمان مشخص می‌شود که برای توسعه چه جاذبه‌هایی ایجاد کرده و در مسیر اجرا حرکت کرده‌ایم.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۷۸۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما