۰

راهکار وزیر نیرو برای برخورد با ماینینگ غیرقانونی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۸
راهکار وزیر نیرو برای برخورد با ماینینگ غیرقانونی
راهکار وزیر نیرو برای برخورد با ماینینگ غیرقانونی

آی‌تی‌من-  علی خضریان در توضیح نشست دیروز کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس گفت: نگرانی از تکرار خاموشی‌های متعدد و ایجاد تبعات اقتصادی و فرهنگی این مساله موجب شد تا وزیر نیرو در کمیسیون حاضر و توضیحاتی در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای تامین برق و جبران کمبود در تولید ارایه کند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی‌افزود: موضوع بدهی دولت به بخش نیروگاهی کشور و همچنین افزایش بازدهی نیروگاه‌های موجود موضوع دیگری بود که از وزیر نیرو در این جلسه پیگیری و مطالبه شد. همچنین تاثیر تامین انرژی در حرکت موتور اقتصادی کشور و رسیدن به رشد اقتصادی پیش‌بینی شده موضوعی است که نباید از آن غافل شد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با توجه به کمبود حدود ۲۰ هزار مگاواتی تولید برق در سطح کشور لازم است برنامه‌ریزی دقیقی برای تامین این میزان برای برخورداری همه شهروندان و صنایع از انرژی و همچنین افزایش بهره‌وری بخش صنعتی انجام گیرد.

وی درباره صحبت‌های وزیر نیرو ادامه داد:‌ برنامه‌ریزی برای برخورد با استخراج رمز ارز به صورت غیرقانونی و شناسایی واحدهای صنعتی که با استفاده از معافیت‌های برق صنعتی اقدام به استخراج رمز ارز می‌کنند، برنامه‌ریزی برای افزایش بهره‌وری نیروگاه‌های موجود و رساندن این نیروگاه‌ها به ظرفیت تولیدی بالاتر با به روز کردن این نیروگاه‌ها در حوزه سیکل ترکیبی و حرارتی و همچنین باز تعریف برخی معافیت‌های صنایع پر مصرف از نکاتی بود که وزیر نیرو در این جلسه به آن اشاره کرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مشترکینی که پایین‌تر از الگوی تعریف شده مصرف برق داشته باشند و بتوانند صرفه‌جویی کنند با کاهش پرداخت در قبوض روبه‌رو خواهند شد و به صورت پلکانی تعرفه آنها پایین‌تر از الگوی پیش‌بینی شده محاسبه می‌شود و مشوق‌هایی نیز برای آنها در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی خواهد شد.

خضریان گفت: وزارت نیرو برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت تولید برق در ۲ افق یک ساله و ۴ ساله دارد که میزان آن بر اساس جدول تنظیمی ‌به کمیسیون تقدیم شد.
 
مرجع : ايرنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۹۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما