۰

راه‌اندازی 5G تقاضا برای گوشی را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۶
راه‌اندازی 5G  تقاضا برای گوشی را افزایش می‌دهد
راه‌اندازی 5G تقاضا برای گوشی را افزایش می‌دهد

آی‌تی‌من- دو سال پیش بود که محمدجواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره زیرساخت‌های 5G وعده راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت تلفن همراه را با وجود تحریم‌های آمریکا داد و این اتفاق در سال ۱۳۹۹ با راه‌اندازی مراکز 5G در شیراز، کیش، مشهد و تهران به‌صورت پایلوت تحقق یافت. البته با توجه به اینکه هنوز 5G به‌صورت گسترده در تمام شهرها و تمامی نقاط راه‌اندازی نشده، استفاده از گوشی‌هایی که از 5G حمایت کنند هم هنوز در بین مردم جا نیفتاده است.

پس از اینکه در سال‌های گذشته با ورود نسل سوم و چهارم تلفن همراه در دنیا مواجه بودیم، چند سالی است که صحبت از 5G یا همان نسل پنجم تلفن همراه مطرح می‌شود. کاهش تأخیر، ظرفیت بالای دسترسی، قابلیت اطمینان بسیار بالا، ارتقای ارتباطات موبایل پهن باند و قابلیت اتصال و ارتباط اشیاء در سطح بسیار وسیع از جمله ویژگی‌های نسل پنج ارتباطی است که این فناوری نوین ارتباطی را به‌عنوان یک فناوری تحول‌ساز که سایر جنبه‌های فناوری را نیز متحول می‌کند مطرح کرده است.

در این راستا محمدرضا عالیان سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: بازار موبایل در پساکرونا بسیار متحیرکننده خواهد بود. تمام حوزه‌های اقتصادی بعد از عادی شدن شرایط کرونایی در دنیا اوج عجیبی را تجربه خواهند کرد. در حوزه آی‌تی و گوشی‌های موبایل هم ما الان فنری را به زور نگه داشتیم که از جای خودش پرتاب نشود، این فنر هم ورود به حوزه اینترنت نسل پنج است.

وی ادامه داد: به محض اینکه پایلوت ارایه 5G را در کشور پیاده کنیم، با یک رشد عجیب در تقاضای موبایل مواجه خواهیم شد که کوچ از نسل قدیم به نسل جدید فناوری محسوب می‌شود، اتفاقی که هنگام مهاجرت از 2G و 3G به 4G هم رخ داد و مصرف موبایل در کشور رشد فزاینده‌ای داشت، سال ۱۳۹۵، حدود ۲۵ میلیون دستگاه در کشور مصرف شد که با مصرف امروزی، فاصله‌ای حدودا ۹ میلیونی دارد.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: این رشد نه تنها در حوزه تکنولوژی، بلکه در تمام بازارها اتفاق می‌افتد و در کشور ما هم نمود دارد. امیدواریم سال آینده و حتی زودتر، موضوع کرونا در جهان آرام بگیرد و شاهد این رشد در مصرف گوشی‌های موبایل و کوچ به نسل پنجم اینترنت باشیم.
 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۰۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما