۰
شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد:

قطع دوباره هزار گیگابیت از ظرفیت اینترنت بین‌الملل

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۱
قطع دوباره هزار گیگابیت از ظرفیت اینترنت بین‌الملل
قطع دوباره هزار گیگابیت از ظرفیت اینترنت بین‌الملل

آی‌تی‌من- در این اطلاعیه به علت قطعی پیش آمده اشاره شده و آمده است: علت قطع شدن این حجم، قطع ۲ مسیر فیبر نوری در گرجستان، از ساعت ۱۴:۳۰ دیروز بوده وبا پیگیری‌های صورت گرفته این اختلال تا ساعاتی بعد رفع شد.

این قطعی در حالی اتفاق افتاد که ۲۲ دی، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات اعلام کرد: ۴۳۰ گیگ از پهنای باند اینترنت که به دلیل قطع فیبرنوری حدود ۲ ماه از دسترس خارج شده بود، دوباره در دسترس قرار گرفته است.

زارع‌پور گفت: حدود ۲ ماه پیش یکی از کابل‌های فیبر نوری دریایی به سمت قطر قطع شد و ۴۳۰ گیگ از پهنای اینترنت کشور از دسترس خارج شد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: این اختلال پهنای باند مصرفی کشور را هفت درصد کاهش داد. اما حالا خبر خوش این است که با پیگیری و تلاش مستمر همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت، خرابی این خط فیبر نوری دریایی ترمیم شده و این ۴۳۰ گیگ دوباره به پهنای باند کشور برگشته است.

وی افزود: با توجه به قطع این مسیر دریایی و زمان‌بر بودن بازیابی مجدد آن، اقدامات فوری برای تامین ظرفیت جایگزین از سایر مسیرها در دستور کار قرار گرفته و به‌زودی ظرفیت‌های جدید برای تامین این بخش از ترافیک آماده بهره‌برداری می‌شود.

طی ۲ ماه گذشته در چند نوبت به‌دلیل قطع فیبر دریایی، مقداری از ظرفیت اینترنت بین‌الملل از دست رفت و تعمیر آن نیز به دلیل جغرافیای محیط مقداری به طول انجامید.

آن زمان معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: به دلیل قطع سگمنت دوم فیبر نوری در محدوده دریایی بین قطر و امارات، ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شده، اما ظرفیت‌های جایگزین در حال تامین است.
 
مرجع : زیرساخت
کد مطلب : ۲۷۸۰۴۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما