۰
مدیرعامل شرکت تشریح کرد:

برنامه‌های شرکت زیرساخت برای اینترنت پایدار و امن

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۱
برنامه‌های شرکت زیرساخت برای اینترنت پایدار و امن
برنامه‌های شرکت زیرساخت برای اینترنت پایدار و امن

آی‌تی‌من- محمد جعفرپور، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، با بیان اینکه در راستای پایداری و کیفیت ارتباطات زیرساخت سال گذشته کمیته پایداری شبکه تشکیل شد و خروجی‌های خوبی داشت گفت: یکی از موضوعات مهم در مراکز مخابراتی، پایداری شبکه برق‌رسانی مراکز است که متأسفانه در سال‌های گذشته به این موضوع توجه چندانی نشده و این امر موجب انباشت اقدامات مورد نیاز برای توسعه و بهسازی المان‌های مهمی مثل دیزل ژنراتور و سیستم‌های UPS شده است.

وی گفت: این بهسازی و توسعه در بخش برق، توان و انرژی زیادی می‌طلبد ولی به لطف خدا و با تلاش‌های شرکت ارتباطات زیرساخت، عقب‌ماندگی این حوزه در حال جبران بوده و تقریباً در تمام مراکز زیرساختی، توسعه و بهسازی شبکه برق‌رسانی، در حال انجام است.

وی در خصوص برنامه شرکت زیر ساخت برای برقراری ارتباطات پایدار و باکیفیت برای مردم افزود: نکته مهم در خصوص کیفیت ارتباطات از دید مشترک انتهایی، در مرحله اول کیفیت شبکه‌های دسترسی و تجمیع است که توسط اپراتورهای موبایل و ثابت ارایه می‌شود. این شبکه‌ها نیاز به توسعه و بهسازی مداوم دارند تا مردم تجربه کاربری با کیفیتی در ارتباطات خود احساس کنند و اپراتورهای مخابراتی باید پاسخگوی نیاز ارتباطی با کیفیت برای مشتریان خود باشند.

جعفرپور گفت: هدف ارتباطات زیر ساخت به عنوان تنها متولی شبکه‌های مادر مخابراتی کشور، توسعه و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی پایدار و با کیفیت در راستای پیش‌برد اهداف شبکه ملی اطلاعات است؛ و به نوعی شرکت ارتباطات زیرساخت پیشران زیست‌بوم ارتباطات دیجیتال امن و پایدار در کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت و گستردگی شبکه با بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر کابل فیبر نوری و ۴۲ ترابیت بر ثانیه ظرفیت پهنای باند شبکه انتقال، یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی در منطقه غرب آسیا و یکی از اپراتورهای شناخته شده و با اعتبار در دنیا هستیم که این موضوع اهمیت کیفیت و پایداری شبکه را در تأمین نیازهای زیرساخت ارتباطی کشور و تبدیل شدن به‌هاب ترانزیت دیجیتال در منطقه به وضوح نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین در خصوص پایداری شبکه کابل فیبر نوری بیان کرد: در موضوع پایداری شبکه کابل فیبر نوری، مقاوم‌سازی کابل فیبرنوری موجود و ایجاد افزونگی چندگانه برای برخی مسیرها با اولویت مراکز حساس و مهم در دستور کار قرار گرفته و حجم قابل توجهی از کابل‌کشی‌ها تاکنون انجام شده و بخش باقی مانده نیز در حال انجام است. دستورالعمل جامعی برای مقاوم‌سازی مسیرهای کابل فیبرنوری تهیه شده و در سراسر کشور توسط همکاران در استان‌ها در حال اجراست.

وی با بیان برنامه توسعه‌ای پایداری تجهیزات اکتیو شبکه و اینکه بخشی از این توسعه برای ایجاد افزونگی شبکه استفاده می‌شود گفت: تأمین تجهیزات در حوزه انتقال و در حوزه شبکه دیتا و همین‌طور تأمین تجهیزات ترانزیت صوت طی پروژه‌های مختلفی در دستور کار قرار دارد و بخش قابل توجهی از این تجهیزات در حال نصب و بهره برداری است و با توجه به پروژه‌هایی که در سال گذشته و سال جاری تعریف شده و در حال اجراست، به جرأت می‌توانیم بگوییم شبکه ارتباطات زیرساخت کشور در حال توسعه چند برابری است.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۱۱۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما