۰

حواشی عجیب در فروش اینترنتی بهمن‌موتور

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۹
حواشی عجیب در فروش اینترنتی بهمن‌موتور
حواشی عجیب در فروش اینترنتی بهمن‌موتور

آی‌تی‌من-  دوشنبه هفته گذشته (۲۰ دی‌ماه) فروش نقدی 2 محصول نوبرانه گروه ‌بهمن یعنی دیگنیتی و فیدیلیتی یک ساعت قبل از انجام فروش اینترنتی به دلیل مشکلات زیرساختی لغو شد.

آن‌طور که «مجتبی نظری» مدیر ارتباطات گروه بهمن به ایرنا اطلاع داد:  سعی گروه بهمن بر مشتری مداری و رسانیدن محصولات به دست مشتریان و مصرف‌کنندگان واقعی است، به همین دلیل برخی از مشکلات زیرساختی و مشکل در ثبت‌نام آنلاین منجر به لغو برنامه فروش شد و هرگونه شایعات در خصوص افزایش قیمت‌ها بی‌اساس است.

وی یادآور شد: اکنون برخی محدودیت‌ها برای فروش ایجادشده، به طوری که هر کد ملی قادر به یک خرید خودرو خواهد بود و تکرار خرید توسط یک کد ملی را شاهد نخواهیم بود.

مدیر ارتباطات گروه بهمن اضافه کرد: همچنین محدودیت کد ملی را برای نمایندگی‌های فروش خود ایجاد کردیم و این نمایندگی‌ها قادر به ثبت‌نام خواهند بود.

وی با بیان قوی‌تر شدن زیرساخت‌ها در برنامه فروش هفته آینده، تاکید کرد: گروه بهمن در هر مرحله‌ای متوجه حضور مشتریان غیرواقعی شود از فروش خودرو جلوگیری خواهد کرد، همچنین امکان صلح خودرو در مرحله ثبت‌نام و انتقال امتیاز خودرو به دیگران برداشته شده است.
با وجود مطالب یادشده و تمهیدات گروه بهمن، اما برخی مشتریان در تماس با خبرگزاری ایرنا، به نحوه فروش این خودروساز اعتراضاتی داشتند.

یکی از مشتریان در این زمینه گفت: وقتی دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا برنامه‌های فروش فوری دارند، مشتری فرصت زمانی خوبی (بین ۲ تا چند روز)‌ برای ثبت‌نام دارد و پس از انجام فرآیند قرعه‌کشی در حضور نهادهای نظارتی، اسامی‌برندگان اعلام و سپس مشتریان نهایی تا چند روز فرصت دارند مبلغ درخواستی خودروساز را واریز کنند.

وی بیان داشت: این در حالی است که در ثبت‌نام گروه بهمن، هر کس که زودتر بتواند وارد سایت شده و اطلاعات لازم را تکمیل کند می‌تواند برنده شود. بنابراین افرادی که به اینترنت پرسرعت دسترس داشته باشند از شانس بالاتری برخوردار خواهند بود.

این مشتری ادامه داد: مشکل دیگر، لزوم پرداخت مبالغ خودروها در همان لحظه است، به‌طوری که برای فیدیلیتی پنج و هفت نفره به ترتیب ۷۳۰ و ۷۴۵ میلیون تومان و برای دیگنیتی این مبلغ ۷۹۵ میلیون تومان اعلام شده است.

وی یادآور شد: عمده مشتریان برای پرداخت این مبالغ با محدودیت تراکنش بانکی مواجه‌اند، مگر اینکه محدودیت یادشده از سوی بانک برداشته شود.

مشتری دیگری به ایرنا گفت:‌ با توجه به فاصله قیمتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی قیمت کارخانه‌ای و بازاری این خودروها، به نظر می‌رسد دلالان و واسطه‌ها برندگان اصلی این برنامه‌های فروش باشند.

وی اظهار داشت: تفاوتی که برنامه فروش گروه بهمن با ایران‌خودرو و سایپا دارد، نبود شرط نداشتن پلاک فعال از سوی مشتری است، یعنی گروه بهمن اعلام کرده که مشتری فقط نباید در زمان ثبت‌نام مالک خودروهای دیگنیتی یا فیدیلیتی باشد.

همچنین یکی دیگر از مشتریان در تماس با ایرنا، از وجود رباتی خبر داد که اعلام شده با دریافت مبلغ ۹ میلیون تومان، فرایند ثبت‌نام این خودروها را انجام می‌دهد.به گزارش ایرنا، در سال ۹۷ نیز چگونگی پیش‌فروش مزدا ۳ گروه بهمن به دلیل حاشیه سود و قطع و وصل‌های مشکوک بحث‌برانگیز شده بود به طوری که وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت دستور داد با همکاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بررسی روند پیش‌فروش، نسبت به شفافیت فهرست خریداران اقدام شود و اگر تخلفی رخ داده به سازمان تعزیرات معرفی کنند.

فروش خودرو از طریق قرعه‌کشی که با استقبال مصرف‌کنندگان نهایی خودرو مواجه شده،  توانسته تا حدی نیاز واقعی بازار را برآورده کند؛ با توجه به ایرادات و مشکلاتی که شیوه قدیمی‌ثبت‌نام دارد، به نظر می‌رسد تداوم قرعه‌کشی تا زمان افزایش شمارگان تولید خودرو، عادلانه‌ترین روش عرضه به شمار می‌رود و پیشنهاد می‌شود گروه بهمن نیز در پاسخ به شبهات و مشکلات یادشده و اعتراضات مشتریان واقعی و جلوگیری از جولان دلالان در بازار این خودروها، سیستم قرعه‌کشی را در دستور کار خود قرار دهد.
 
مرجع : ايرنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۰۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين