۰

تعداد موبایل‌ها از جمعیت جهان پیشی گرفت

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۹
تعداد موبایل‌ها از جمعیت جهان پیشی گرفت
تعداد موبایل‌ها از جمعیت جهان پیشی گرفت

آی‌‌تی‌من- به گزارش شارا بر اساس آمار تحلیلگران دیجیتال در جی‌اس‌ام‌ای اینتلیجنس (GSMA Intelligence)، برای نخستین بار تاکنون، تعداد دستگاه‌های الکترونیک در جهان بیشتر از جمعیت جهان است؛ از جمله تعداد فزاینده‌ای از دستگاه‌ها که فقط با دستگا‌ه‌های دیگر در ارتباطند. تعداد دستگاه‌های موبایل فعال و انسان‌ها از حدود ۷.۱۹ میلیارد نفر گذشت.

از امروز، ردیاب لحظه‌ای جی‌اس‌ام‌ای شمار دستگاه‌های تلفن همراه را ۷.۲۲ میلیارد می‌داند؛ در حالی که اداره سرشماری ایالات متحده می‌گوید که جمعیت جهان چیزی بین ۷.۱۹ تا ۷.۲ میلیارد نفر است.

رشد دستگاه‌هایی مانند تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و تلفن‌های نه چندان هوشمند پنج برابر سریع‌تر از جمعیت ما انسان‌ها است و جمعیت ما با سرعتی حدود دو نفر در ثانیه یا سالانه ۱.۲ درصد رشد می‌کند.

کوین کیمبرلین، رییس هیات مدیره اسپنسر تراک اند کو (Spencer Trask & Co)، می‌گوید: هیچ فناوری دیگری به اندازه تلفن همراه بر ما انسان‌ها اثرگذار نبوده است. 

این سریع‌ترین پدیده ساخته دست بشر است که تا به حال رشد کرده است. شمار آن در سه دهه گذشته از صفر به ۷.۲ میلیارد دستگاه رسیده است.

شرکت کیمبرلین یکی از اولین سرمایه‌گذاران در میلی‌کام بود؛ استارت‌آپی که در کنار فیس‌بوک و Internet.org برای ایجاد ارتباطات تلفن همراه در کشورهای در حال توسعه فعالیت می‌کند.

لئونارد گوبار، مدیر میلی‌کام، تلفن همراه را معجزه‌آسا می‌خواند.

این شرکت تاکید کرد که این ارقام را، فارغ از اینکه چه معنایی درباره گسترش فناوری دستگاه‌های دستی داشته باشد، باید در بستر آن فهمیده شوند.البته نباید تصور کرد که به این ترتیب همه افراد در جهان یک دستگاه تلفن همراه داشته باشند. 

خلاف این است. بیش از نیمی از مردم تلفن همراه ندارند.

اگرچه این نشان می‌دهد که تعداد کمی از مردم در جهان توسعه‌یافته از بیش از یک سیم کارت استفاده می‌کنند، داده‌های جی‌اس‌ام‌ای شمار فزاینده‌ای از دستگاه‌هایی را هم که منحصرا با دستگاه‌های دیگر مانند خودروها و کنتورهای هوشمند در اتصال‌اند، در نظر می‌گیرد.

بر اساس گزارش سی‌نت، حدود ۲۵۰ میلیون اتصال ماشین به ماشین وجود دارد.این ممکن است تنها کسری از تعداد کل اتصالات تلفن همراه باشد، اما همین کافی است که ادعای برتری انسان در مقابل ماشین را از ما بستاند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۰۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما