۰

ترک تحصیل 2 فرزند خانواده به دلیل نداشتن گوشی!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۲
ترک تحصیل 2 فرزند خانواده به دلیل نداشتن گوشی!
ترک تحصیل 2 فرزند خانواده به دلیل نداشتن گوشی!

آی‌‌تی‌من- در این ایام کرونایی که دانش‌آموزان سراسر کشور خانه نشین شده اند، عملا وزارت آموزش و پرورش برنامه راهگشا و اثربخشی برای کاهش آسیب های نظام آموزشی در دستور کار قرار نداده است، بزرگترین اقدام این وزارتخانه، ایجاد شبکه «شاد» بوده که ظاهرا در میان طیف گسترده ای از دانش آموزان، هیچ کارایی ندارد.

علاوه بر معضلات عدیده فنی و محتوایی، یکی از مشکلات بزرگ شبکه شاد، آن است که عدالت اجتماعی در آن مدنظر طراحان نبوده و این مشکل باعث ایجاد نابرابری در فرصت آموزش یا زیرسئوال قرار گرفتن عدالت آموزشی شده است.

هر دانش آموز برای استفاده از این نرم افزار دست کم باید یک گوشی تلفن همراه که کف قیمت آن در شرایط فعلی بالای دو میلیون تومان است در اختیار داشته باشد.

امکانی که بسیاری از خانواده ها در شرایط کسادی بازار و رکود کرونایی امکان آن را ندارند.

در استان گیلان نیز که جمعیت قابل توجهی از خانواده ها از تمکن مالی مناسبی برخوردار نبوده و حتی توانایی خرید یک لوازم التحریر معمولی برای فرزندانشان را ندارند، چطور قادر خواهند بود برای تک تک فرزندان دانش آموز خود گوشی هوشمند خریداری کرده تا همه روزه از کلاس های مجازی و امتحانات بهره مند شوند.

بر همین اساس شماری از دانش آموزان گیلانی تحصیل را رها کرده و بی خیال درس و مدرسه شده اند. 

از یک روستا در حاشیه شهرستان رشت نیز گزارش شده هر دو فرزند دانش آموز یک خانواده تنها به دلیل شرایط نامطلوب اقتصادی و نداشتن گوشی هوشمند ناچارا ترک تحصیل کرده اند!
 
مرجع : گیلانستان
کد مطلب : ۲۷۴۴۴۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما