۰
رئیس مجلس در جمع زنان کارآفرین و مدیران عامل شرکت‌های دانش بنیان:

حضور بانوان در سطوح عالی شرکت‌های دانش بنیان، فرصتی برای جامعه است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۳
حضور بانوان در سطوح عالی شرکت‌های دانش بنیان، فرصتی برای جامعه است
حضور بانوان در سطوح عالی شرکت‌های دانش بنیان، فرصتی برای جامعه است

آی‌تی‌من-  محمدباقر قالیباف در نشست با زنان کارآفرینِ مدیر عامل شرکت‌های دانش بنیان که صبح دیروز (یکشبه 3 بهمن ماه) به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن برگزار شد، گفت: بحث جنسیت در جامعه ما موضوعیتی ندارد و زنان می‌توانند فعال باشند هر چند که فرهنگ غرب به دنبال نگاه مردواری در زنان است یعنی اگر زنان برخی خصلت مردان را پیدا کنند دیده می‌شوند، اما ما چنین دیدگاهی را قبول نداریم و چنین موضوعی را در شأن زنان نمی‌دانیم.

وی با تأکید بر اینکه ما به سهم خود در مجلس و همه مسوولان نباید زنان جامعه را در دوراهی مشارکت اجتماعی یا خانه‌داری قرار دهیم، اظهار کرد: باید به خانم‌ها قدرت انتخاب و فرصت نقش آفرینی داده شود، اثربخشی و مدیریت زنان در ابعاد مختلف کاری مشخص است ، به عنوان مثال در نیروی انتظامی‌با شکل‌گیری پلیس زن تلاش کردیم تا از ظرفیت زنان استفاده کنیم و تحول و پویایی آنها را نیز شاهد بودیم.  

رئیس قوه مقننه با اشاره به آمار استفاده از ظرفیت زنان در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان گفت: نقش‌آفرینی زنان در اکثر مقاطع کمتر از 10 درصد است اما خوشبختانه در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان شاهد حضور پررنگ زنان در سطوح مدیرعاملی و اعضای هیأت علمی‌ شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم و این نشان می‌دهد که ما باید از فرصتی که برای جامعه وجود دارد استفاده کنیم و بپذیریم که پویایی جامعه در گرو پویایی خانواده است و ستون خانواده، زنان هستند.

وی با یادآوری وضعیت بروکراسی اداری حوزه صنعت در سده گذشته و نقص‌هایی که در این زمینه وجود دارد، گفت: امروزه شرکت‌های دانش بنیان فرصتی را در جامعه و برای ملت‌ها و کشورها ایجاد کردند که اگر به درستی از آن استفاده شود، می‌توان تمام عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کرد. در واقع مسابقه در دنیا از نو شروع شده و باید بدانیم که در این خط آغاز جدید، سرعت از اهمیت بالایی برخوردار است.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه زمانی که از حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان صحبت می‌کنیم یعنی به اصل هوشمندسازی، شفاف سازی و مردمی‌سازی اعتقاد داریم و می‌دانیم که این نسل جدید با کمک‌ فناوری می‌تواند نابرابری‌ها و ناعدالتی‌ها و فساد را پایان دهد تاکید کرد: مقاومت‌ها در مقابل شرکت‌های دانش بنیان ریشه در همین قدرت این شرکت‌ها دارد. وی در همین زمینه اضافه کرد: ما باید به اقتصاد دولتی نیز پایان دهیم و هیچ افقی از پیشرفت را در آینده نخواهیم دید مگر آن که از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت جامعیت موضوعات مرتبط با این حوزه یادآور شد: ما در مجلس به تحول و کارآمدی به کمک مجموعه‌های دانش‌بنیان ایمان داریم و می‌دانیم علم در تبدیل به ثروت در کوتاه‌ترین زمان و با بیشترین بازدهی و کمترین هزینه به کمک این مجموعه‌ها می‌تواند رقم بخورد.
مرجع : خانه ملت
کد مطلب : ۲۷۸۱۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما