۰

به‌‌روز‌رسانی iOS 15 برای کاربران آیفون اجباری شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۴
به‌‌روز‌رسانی iOS 15 برای کاربران آیفون اجباری شد
به‌‌روز‌رسانی iOS 15 برای کاربران آیفون اجباری شد

آی‌تی‌من- برخلاف آنچه شرکت اپل هنگام راه‌اندازی سیستم iOS 15 گفته بود، به روز رسانی‌های امنیتی برای آیفون‌ iOS14 ارایه نمی‌شود. در ژوئن ۲۰۲۱، اندکی پس از معرفی iOS 15 ، اپل به کاربران اجازه داد که از آخرین نسخه iOS استفاده کنند یا باiOS14 کنار بیایند. تصمیم این شرکت با استقبال مناسبی از سوی کاربران مواجه شد.

در ‌سایت اپل گفته شد که کاربران iOS بین دو نسخه به‌روزرسانی نرم‌افزار، یعنیiOS14  و iOS 15  یکی را انتخاب کنند. علاوه بر این اپل اعلام کرد که کاربران برای دریافت مجموعه کاملی از به‌روزرسانی‌های امنیتی، تلفن‌همراه خود را بهiOS 15  به روز کنند. اپل بیانیه خود را در صفحه پشتیبانی که بعداً منتشر شد تغییر داد و گفت کهiOS14  و iPadOS 14 به‌روزرسانی‌های امنیتی ضروری را «برای مدتی» دریافت خواهند کرد. بسیاری از کاربران پس از عرضه آیفون ۱۳ تصمیم گرفتند ازiOS14  استفاده کنند و نرخ پذیرشiOS 15 را کاهش دهند.

اخیراً در گزارشی از 9to5Mac  اعلام شده که اپل به کاربران اجازه نمی‌دهد، با به‌روزرسانی‌های امنیتی درiOS14  بمانند و آن‌ها را مجبور به نصب وصله‌های امنیتی یعنی آخرین نسخهiOS 15 می‌کنند. درحال حاضر اپل، انتشار به روز رسانی‌های امنیتیiOS14  و iPadOS 14 را متوقف کرده است. طبق گفته‌ اپل به ArsTechnica، به روز رسانی‌های امنیتی برایiOS14 موقتی خواهد بود و به عنوان فرصتی برای رفع هزاران باگ‌ها درiOS 15 روی کار آمده است.

پیش از این به‌روز‌رسانی‌ها، کاربران می‌توانستند به نسخه iOS 14.8.1 ارتقا پیدا کنند یا در نسخه فعلی خود باقی بمانند. اکنون iOS 15.2.1 تنها به‌روزرسانی برای همه کاربران آیفون است. عدم ارایه به‌روزرسانی‌های امنیتی برایiOS14 در نهایت برای کاربران چاره‌ای جز نصب به‌روزرسانiOS 15.2 باقی نمی‌ماند.

به نظر می‌رسد اپل قصد دارد نرخ پذیرشiOS 15  را افزایش دهد. همچنین با در نظر گرفتن تمام دستگاه‌هایی که از به‌روزرسانیiOS 15  پشتیبانی می‌کنند، نرخ پذیرش به ۶۳ درصد کاهش یافته است. در مقایسه، نرخ پذیرشiOS14  در دسامبر ۲۰۲۰ به اوج خود رسید، زمانی که این سیستم عامل، بر روی بیش از ۸۰ درصد از دستگاه‌های راه‌اندازی شده در چهار سال نصب شد. با این وجود، کاربران آیفون اپل در هر نسخه ازiOS14 باید به آخرین iOS 15.2.1 به روز رسانی کنند.
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۱۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما