۰
ارائه زیرساخت «پادیوت» به شرکت ملی گاز ایران

طرح آزمایشی هوشمندسازی کنتورهای گاز کشور با همکاری «سرزمین هوشمند پاد» آغاز شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۲
طرح آزمایشی هوشمندسازی کنتورهای گاز کشور با همکاری «سرزمین هوشمند پاد» آغاز شد
طرح آزمایشی هوشمندسازی کنتورهای گاز کشور با همکاری «سرزمین هوشمند پاد» آغاز شد

آی‌تی‌من- به گزارش «دنیای اقتصاد»، در همین حین که قرائت کنتورهای گاز به صورت سنتی انجام می‌شود و زمان، انرژی و هزینه زیادی برای کشور به همراه دارد، «شرکت ملی گاز» حدود یک دهه است که در حال طراحی و انجام آزمایش‌های متعدد برای هوشمندسازی کنتورهای گاز است.

در همین راستا «داور نظری» جانشین مدیرعامل «فناپ زیرساخت» با اشاره به سوابق اجرایی «هلدینگ فناپ» و اکوسیستم «سرزمین هوشمند پاد» به یکپارچگی فعالیت و راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیا برای تسریع در زمینه هوشمندسازی کنتورهای گاز اشاره می‌کند.

نظری گفت: از سال گذشته همکاری خود را با مجموعه کنتورسازی اکباتان وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت آغاز کرده‌ایم. این مجموعه توانسته در سال‌های اخیر کنتورهای هوشمند را در چارچوب استاندارد بین‌المللی، و به معنای دیگر با قابلیت اتصال به پلتفرم «پادیوت» را تولید کند.
وی توضیح داد: این کنتورها استانداردهای مختلف را کسب کرده و توانسته مولفه‌های مختلف نظیر امنیت فیزیکی و جلوگیری از دستکاری کنتور، کاهش حجم دیتاهای ارسالی به مرکز و کم کردن انرژی مصرفی ماژول قابل نصب روی کنتور را در بهترین سطح کیفی به انجام برساند.

نظری افزود: ما تنها مجموعه‌ای هستیم که یک پلتفرم مستقل و کامل بنام تجاری «پادیوت» در اختیار دارد. فناپ زیرساخت و سرزمین هوشمند پاد آمادگی پشتیبانی از ۲۶ میلیون مشترک را دارد و به دلیل وجود حفره‌های امنیتی، استفاده از«پلتفرم‌های خارجی و متن‌باز» توصیه نمی‌شود و چنین پلتفرم‌هایی یقینا امکان دریافت تاییدیه‌های نهادهای نظارتی را نخواهند داشت. به گفته وی، از جمله ویژگی‌های در نظر گرفته‌شده برای این طرح می‌توان به «امنیت بالا»، «امکان پرداخت به صورت شارژ یا صورتحساب ماهانه»، «اتصال امن به کلیه حساب‌های مشترکین»، «قابلیت سرویس‌دهی روی موبایل»، «مبادله پیام با مشترکین»، «قابلیت طبقه‌بندی و واکاوی دیتاها در فضای ابری»، «استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت مصرف» و … اشاره کرد. به عبارت ساده‌تر، از طریق پلتفرم پادیوت، مشترکین می‌توانند روی تلفن‌های همراه خود، میزان مصرف، اعداد و ارقامی که باید پرداخت شود و جزئیات مصرف گاز را دریافت کنند. با اجرای آزمایشی طرح مورد بحث در هزار نقطه، سازمان‌ها و مجموعه‌های نظارتی می‌توانند تمام کنترل‌ها، آزمایش‌ها، استانداردها و مباحث ایمنی و کارایی را در چارچوب تست مشاهده و نظرات خود را برای بهبود و تکمیل ارائه کنند. نظری در آخر افزود: شرکت ملی گاز می‌تواند هم از سرویس فضای ابری پاد استفاده کند و هم از پلتفرم پادیوت بهره ببرد. این مجموعه آمادگی دارد پادیوت را در اختیار شرکت ملی گاز قرار داده تا با نظارت دقیق،‌ تمام سازندگان کنتور و بازیگران دیگر را به این پلتفرم متصل کند.

گفتنی است «پادیوت» راه حل ارائه شده از سوی فناپ و سرزمین هوشمند پاد است که در جهت ساده‌سازی ورود به دنیای اینترنت اشیا و کاهش هزینه‌های توسعه نرم افزار مبتنی بر این سیستم طراحی شده است. این پلتفرم با مدیریت یکپارچه دستگاه‌ها و داده‌ها و فراهم آوردن فرآیندهای پرکاربرد در یک سیستم اینترنت اشیا، راه را برای ورود بی‌دغدغه کسب و کارها به فناوری اینترنت اشیا هموار می‌سازد.
 
کد مطلب : ۲۷۸۱۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما