۰
با حضور مدیران اپراتورها انجام شد

مهلت ۲هفته‌ای برای ارایه برنامه هوشمندسازی کنتورها

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۴
مهلت ۲هفته‌ای برای ارایه
 برنامه هوشمندسازی کنتورها
مهلت ۲هفته‌ای برای ارایه برنامه هوشمندسازی کنتورها

آی‌تی‌من-  نشست مشترک محسن دهنوی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی‌ با حضور مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیرعامل همراه اول، قائم‌مقام معاون توسعه فناوری و رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی، نمایندگانی از شرکت توانیر، ایرانسل و شهرداری تهران به منظور بررسی نحوه اجرای بند (د) تبصره 15 قانون بودجه سال 99 که درباره هوشمندسازی کنترل‌های گاز و برق است، برگزار شد. دهنوی در این نشست با بیان اینکه هوشمندسازی یکی از 4 محور مورد نظر مجلس یازدهم است، گفت: این جلسه به منظور نظارت بر نحوه اجرای قانون بودجه سال 99 درباره میزان هوشمندسازی کنترل‌های آب، برق و گاز تشکیل شده است. وی افزود: قانون بودجه سال 99 تصریح می‌کند که شرکت توانیر و شرکت ملی گاز ایران موظف است با استفاده از ظرفیت اپراتورها زمینه هوشمندسازی کنترل‌ها را فراهم کند.

عضو هیات رییسه مجلس با اعلام آمادگی مجلس برای کمک به هوشمندسازی کنترل‌های گاز و برق، ادامه داد: شرکت ملی گاز و شرکت توانیر باید برای اجرای قانون بودجه برنامه‌ریزی کرده و به منظور تامین منابع مالی موردنیاز هوشمندسازی کنترل‌های برق و گاز پیشنهادات لازم را ارایه کنند به طور مثال می‌توانند این مهم را از مناطق 1 و 2 هر شهر آغاز کنند.

وی با بیان اینکه شرکت ملی گاز و شرکت توانیر باید برنامه اجرایی هوشمندسازی کنترل برق و گاز را ظرف 2 هفته آینده ارایه کنند، افزود: شرکت ملی گاز موظف است برنامه موردنیاز برای مجهز کردن 2 درصد از مشترکان گاز را که حدود 400 هزار مشتری می‌شود را آماده و در جلسه آینده ارایه کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: شرکت توانیر نیز ملزم است طی دو هفته آینده برنامه موردنیاز برای هوشمندسازی کنترل‌های برق را آماده و ارایه کند.

دهنوی همچنین از معاونت علمی ‌و فناوری رییس جمهور خواست با برگزاری جلسات جداگانه با شرکت ملی گاز و شرکت توانیر نقشه راه تامین کنترل‌های هوشمند را تدوین کند.

در ابتدای این نشست، نمایندگان شرکت ملی گاز، شرکت توانیر و اپراتورها به تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه هوشمندسازی کنترل‌های برق و گاز پرداخته و موانع تحقق این مهم را برشمردند.
 
مرجع : خانه ملت
کد مطلب : ۲۷۴۶۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما