۰
بررسی کلیات طرح از هفته آینده

طرح صیانت تغییر نام داد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۶
طرح صیانت تغییر نام داد
طرح صیانت تغییر نام داد

آی‌تی‌من-  لطف الله سیاهکلی تعویق در برگزاری جلسات کمیسیون مشترک بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» را ناشی از ابتلای شماری از نمایندگان به ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: در جلسه ۵ بهمن ماه مقرر شد که بررسی کلیات این طرح با نام جدید «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» در جلسه آینده کمیسیون به رأی گذاشته شود اما به دلیل ابتلای نمایندگان به کرونا، این جلسه به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه طرح «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» توسط مرکز پژوهش‌های مجلس آماده شده و در اختیار کمیسیون مشترک قرار گرفته است، تاکید کرد: هفته آینده جلسه کمیسیون برگزار و بررسی کلیات طرح آغاز می‌شود.

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است فرآیند بررسی این طرح به سال آینده و پس از عید نوروز موکول شود؟ گفت: تا پایان سال بیش از ۴۵ روز باقی مانده و تمامی‌تلاشمان این است که جلسات کمیسیون را به صورت هفتگی برگزار کنیم و روال بررسی طرح، ادامه یابد.

وی افزود: از این رو هفته آینده برای روز دوشنبه، برگزاری جلسه کمیسیون مشترک را برای تصویب کلیات، برنامه ریزی کرده ایم و پس از آن نیز امیدواریم روال برگزاری جلسات مطابق معمول ادامه یابد و تا قبل از پایان سال به نتایج خوبی دست یابیم.

به گزارش مهر، طرح «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» که نسخه نهایی طرح «حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی» محسوب می‌شود ۵ بهمن ماه جاری از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس به کمیسیون مشترک بررسی طرح، تقدیم شده است.

این طرح نسخه تکمیل شده‌ای از ویرایش ۶ دی ماه ۱۴۰۰ طرح صیانت از حقوق کاربران محسوب می‌شود که در مرکز پژوهش‌های مجلس و با در نظر گرفتن نکات مدنظر وزارت ارتباطات، مرکز ملی فضای مجازی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان صدا و سیما (ساترا) و سایر دستگاه‌های اجرایی و رفع مغایرت‌های موجود، نهایی شده و در قالب ۲۲ ماده در دستور تصویب قرار دارد.

هفتم دی ماه ۱۴۰۰ نمایندگان عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی»، بار دیگر به درخواست مرکز پژوهش‌های مجلس، این طرح را برای بررسی کارشناسی بیشتر به این مرکز ارجاع دادند و مقرر شد این مرکز ظرف ۲۰ روز کاری گزارش کارشناسی خود را در این باره اعلام کند. این گزارش کارشناسی هم اکنون با عنوان طرح «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» آماده تصویب کلیات در کمیسیون مشترک است.
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۱۸۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما