۰

ستاری: نوآوری استعدادهای برتر و جوان زمینه‌ساز رونق شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان است

تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۳
ستاری: نوآوری استعدادهای برتر و جوان زمینه‌ساز رونق شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان است
ستاری: نوآوری استعدادهای برتر و جوان زمینه‌ساز رونق شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان است

آی‌تی‌من-  رییس بنیاد ملی نخبگان در دیدار مجازی با استعدادهای برتر نوورود، با اشاره به ایجاد زیرساخت‌ها، ارتباطات و شرایط لازم در این بنیاد برای ارتقای توانمندی‌ها و حرکت استعدادها در مسیر خلاقیت و نوآوری گفت: تلاش کردیم زیست‌بومی‌فراهم شود که یاری‌گر استعدادها در تصمیم گیری باشد اما مسیر رسیدن به هدف به تلاش، پشتکار و اراده شما بستگی دارد.

 ستاری، زیست‌بوم اقتصاد دانش بنیان و خلاق را به عنوان زمینه ای برای شکوفایی و هدایت استعدادها به سوی خلق ارزش افزوده و اشتغال آفرینی دانست و ادامه داد: این زیست‌بوم قابلیت‌های زیادی را برای شما ایجاد کرده و فرصتی را در اختیارتان قرار داده است که راهنمای شما در انتخاب مسیر و تعیین آینده خود است. انتخاب اینکه شما می‌خواهید در آینده به چه سمتی حرکت کنید. می‌خواهید یک استاد دانشگاه باشید یا صاحب شرکتی دانش بنیان یا خلاق، که بتواند اشتغال قابل توجهی برای شما ایجاد کند. 

  الگوسازی استعدادهای برتر
معاون علمی‌و فناوری رییس جمهوری، الگوسازی را یکی دیگر از اقدامات بنیاد ملی نخبگان دانست و گفت: الگوی مناسب می‌تواند برای آینده نیروی انسانی مستعد و توانمند بسیار موثر باشد.

 ستاری، نوآوری را یکی از مهم ترین مواهب زندگی انسان بیان کرد و افزود: مرگ یکی از بزرگترین نوآوری‌های خداوند است و جوان‌ شدن در ذات خود نوآورانه است چراکه جوان، همراه خود اعتماد به نفس، نوآوری و تحرک می‌آورد.

رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین بیان کرد: قطعا با تلاش و حرکت خود و تصمیماتی که در آینده برای زندگی خود می‌گیرید می‌توانید به اهداف خود برسید. افرادی‌که به عنوان الگو از طرف بنیاد معرفی می‌شوند روی پای خود ایستاده‌اند، به واسطه توانمندی خود و نه ثروت خانواده و به واسطه خلاقیت ذهن خود و ایده‌های یزرگ شان، به مرحله الگو شدن رسیده‌اند.

وی خطاب به استعدادهای برتر، به یاد داشتن افراد و کشوری را که به آنان در مسیر برتری استعداد و دیده شدن کمک کرده است را ضروری دانست و افزود: شما استعداد قابل توجه خود را شناخته اید اما در مسیر نخبگی و الگوشدن نیازمند یاری و همراهی دبگران هستید اما محور و پایه رسیدن به هدف، خود استعدادها هستند.

 معاون علمی ‌و فناوری رییس جمهوری، زیست بوم خلاق  و دانش بنیان را در خدمت شکوفایی استعدادهای برتر دانست و گفت: این زیست بوم در حال حاضر یکی از موهبت‌های بزرگی ست که وجود دارد، بنابراین از این اکوسیستم برای رسیدن به اهداف خود برسید.

  نخبه کسی است که برون‌داد اجتماعی داشته باشد
حسین ملک افضلی، عضو فرهنگستان علوم پزشکی کشور نیز در این مراسم ضمن ارائه تجربیات خود از سال‌ها حضور در عرصه‌های علمی‌گفت: نخبه کسی است که برون‌داد اجتماعی داشته باشد و دانش و هنر خود را در مسیر ایجاد تغییرات مثبت در جامعه به کار گیرد.
 وی در ادامه سلامت معنوی، سلامت اجتماعی، خوداتکایی و تلاش و سلامت روانی را چهار عامل تاثیرگذار در موفقیت افراد و به ویژه نخبگان و مستعدان برتر برشمرد.

 معرفی تسهیلات و حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان و تشریح رویدادهای فرهنگی و کارگاه‌های آموزشی پایان بخش این مراسم بود که بصورت مجازی برگزار شد.
 
کد مطلب : ۲۷۸۲۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما