۰

پلتفرم‌ها از انتشار تصاویر خشونت‌بار وقایع اخیر منع شدند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۳
پلتفرم‌ها از انتشار تصاویر خشونت‌بار وقایع اخیر منع شدند
پلتفرم‌ها از انتشار تصاویر خشونت‌بار وقایع اخیر منع شدند

آی‌تی‌من- سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر(ساترا)، پیرو انتشار تصاویر خشن امروز مربوط به قتل زن جوان توسط همسرش و بازنشر پرتعداد آن در فضای مجازی و در برخی از خبرگزاری‌ها، خطاب به پلتفرم‌ها نشر هرگونه محتوا از تصاویر و صحنه مذکور، اعم از عکس و ویدئو را ممنوع اعلام کرد.

ساترا اعلام کرد که با توجه به محتوای آسیب‌‌زای این تصاویر برای وضعیت سلامت جامعه و جلوگیری از آسیب‌های وارده از طریق نشر آن‌‌ به امنیت روانی جامعه، به‌محض اطلاع، ممنوعیت انتشار این تصاویر را به پلتفرم‌ها ابلاغ کرده و رسانه‌های داخلی صوت و تصویر فراگیر نیز از انتشار این تصاویر خودداری کردند.

از سوی دیگر، دادستان کل کشور ضمن محکوم کردن انتشار فیلم قتل زن جوان اهوازی به دست همسرش منتشر شده است، گفت: پخش این فیلم‌ها آثار و تبعات بسیار بدی دارد. محمد جعفر منتظری دیروز در حاشیه آیین تحلیف نخستین دوره میانجیگری که با حضور حدود هزار میانجیگر از سراسر کشور به صورت مجازی برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره انتشار فیلم سربریده یک زن توسط همسرش افزود: گاهی شاهد برخی حوادث بسیار تلخ هستیم، اما آنچه بسیار موجب تأسف است، این است که چرا باید بلافاصله این مسائل در فضای مجازی دست به دست شود که آثار و تبعات بسیار بدی دارد.

وی ادامه داد: سایت‌ها به هیچ وجه به خود اجازه ندهند که اگر در گوشه‌ای اتفاق بدی افتاد آن را در فضای مجازی و میان مردم انتشار دهند.
 
کد مطلب : ۲۷۸۲۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما