۰

پیگیری موضوع VPN قانونی در سال آینده انجام می‌شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۹
پیگیری موضوع VPN قانونی در سال آینده انجام می‌شود
پیگیری موضوع VPN قانونی در سال آینده انجام می‌شود

آی‌تی‌من- آبان ماه 1398 ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی، از تهیه آیین‌نامه‌ای با همکاری دادستانی برای قانونمند کردن استفاده از VPN در کشور خبر داد. به گفته وی براساس این آیین‌نامه اپراتورهای فروش VPN شکل خواهند گرفت تا افراد و سازمان بتوانند در صورت نیاز از VPN‌ استفاده کنند. 

جواد جاویدنیا، سرپرست وقت معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور نیز فروردین ماه 1399 اعلام کرد پیش‌نویس مسائل قانونی اعطای این VPNها در قوه قضاییه طراحی و بخش عمده آن در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه به تصویب رسیده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی اسفندماه 1399 نیز گفته بود که مدیریت VPN قانونی به زودی در کشور اجرایی می‌شود. اما در یک سال گذشته این موضوع دیگر مطرح نشد. 

در حالی که برای مدتی خبری از اجرای این طرح نبود حالا ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه آیین راه‌اندازی 500 هزار پورت فیبر نوری درخصوص طرح VPN قانونی، گفت: طرح مذکور ادامه داشته و متوقف نشده است. صحبت‌های جدیدی انجام شده و تعاملاتی با وزارت ارتباطات در این زمینه خواهیم داشت. از سال آینده بحث VPN قانونی را پیگیری خواهیم کرد.

براساس اظهارات پیشین مسوولان، رسته‌های شغلی خاص، تشکیلات قضایی و امنیتی، دانشجویان، اساتید دانشگاه، پزشکان و خبرنگاران و افرادی که بنا به اقتضائات شغلی و تحصیلی نیازمند دسترسی به سایت‌های فیلتر شده هستند، VPN قانونی دریافت خواهند کرد.
 
مرجع : تسنیم
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۳۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين