۰
به عنوان اولین استان

خدمات دستگاه‌های دولتی و عمومی زنجان روی پنجره واحد دولت هوشمند ارایه می‌شود

ایمان بیک / مولف
تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۲
خدمات دستگاه‌های دولتی و عمومی زنجان روی پنجره واحد دولت هوشمند ارایه می‌شود
خدمات دستگاه‌های دولتی و عمومی زنجان روی پنجره واحد دولت هوشمند ارایه می‌شود

آی‌تی‌من-  در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که دوشنبه گذشته در محل سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد، محسن افشارچی، استاندار زنجان با تاکید بر اهمیت اقتصاد دیجیتال گفت: میزان رشد بخش خدمات در استان زنجان 7 درصد برنامه‌ریزی شده ولی قصد داریم رشد 10 درصدی را در این بخش محقق کنیم که اقتصاد دیجیتال نقش عمده‌ای در این برنامه‌ریزی خواهد داشت.

وی افزود: علاوه بر رشدی که برای حوزه اقتصاد دیجیتال درنظر گرفته‌ایم، باید کارآمدی دولت را بالاتر ببریم که مهم‌ترین ابزار آن پلتفرم‌های دولت الکترونیکی است و متاسفانه با اهداف در این زمینه فاصله داریم.

افشارچی گفت: استان زنجان با توجه به فاصله 300 کیلومتری از مرکز، می‌تواند بهترین مرکز پشتیبان برای داده‌های کشور در نظر گرفته شود و در توسعه خدمات امنیت سایبری نیز اولویت دارد.

وی همچنین با اعلام اینکه در سفر رییس جمهوری به این استان، بودجه تاسیس مرکز پردازش سریع هوش مصنوعی در زنجان تصویب شده است، گفت می‌توانیم این امکانات را به صورت ابری در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهیم.

محمد خوانساری، رییس سازمان فناوری اطلاعات نیز در این مراسم گفت: اگر زمانی به دنبال الکترونیکی کردن دستگاه‌های دولتی بودیم؛ امروز باید اتصال این دستگاه‌ها را به هم پیگیری کنیم تا هم کارآیی دستگاه‌ها افزایش یابد و هم آرامش و رفاه از طریق ارایه خدمات بهنگام و با کیفیت به مردم ارایه شود.

وی افزود: این اتفاق در گام اول، با معرفی پنجره واحد خدمات دولت هوشمند محقق می‌شود که برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی آن در اردیبهشت‌ماه آینده انجام گرفته است.

خوانساری گفت: از سوی دیگر، مردمی که در استان‌ها زندگی می‌کنند، باید بتوانند بر حسب موقعیت مکانی خود، از خدمات هوشمند دولتی و عمومی شهر و استان خود بهره‌مند شوند.

مردمی که در استان‌ها زندگی می‌کنند، خدمات محلی و باید ظرفیت‌های خدمات در استان‌ها حسب موقعیت مکانی افراد در اختیار قرار بگیردن واز طرفیت‌های محلی بهره‌مند شود.

وی همچنین با بیان اینکه در ارایه این خدمات باید از ظرفیت و توان استان‌ها استفاده بشود، گفت: استان زنجان آمادگی بالایی در پذیرش خدمات دارد و در خود استان‌ نیز اکوسیستم مناسبی از شرکت‌های توانمند فاوا شکل گرفته و در این تفاهم‌نامه بنا داریم که از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

گفتنی است مهم‌ترین هدفی که این تفاهم‌نامه دنبال می‌کند، بهره‌گیری از توان و ظرفیت استان زنجان در راستای پیشبرد برنامه‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران است که در شش محور تهیه و تنظیم شده است. 

از جمله موضوعات اصلی تفاهم‌نامه همکاری با زنجان می‌توان به حمایت از توسعه خدمات دولت الکترونیکی در سطح استان زنجان، ارائه خدمات الکترونیک ملی و محلی دستگاه‌های اجرایی در قالب پنجره واحد خدمات دولت هوشمند، بهره‌گیری از توان شرکت‌های مستقر در استان برای توسعه سکوهای نرم افزاری حوزه دولت الکترونیکی، حمایت از راه اندازی مرکز داده استان زنجان، توسعه خدمات امنیت سایبری، ارائه خدمات عمومی بر بستر پیام رسان بومی اشاره کرد.

مدت زمان اعتبار تفاهم‌نامه یاد شده سه ساله است و از همسوسازی برنامه‌ها با سیاست‌های کلی حاکم بر اسناد بالادستی، تعیین برنامه زمان‌بندی برای پیشبرد برنامه ها و رفع مشکلات احتمالی در راستای تحقق آنها به عنوان تعهدات مشترک سازمان فناوری اطلاعات ایران و استانداری زنجان یاد شده است. 
 
مولف : ایمان بیک
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۳۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين