۰
وزیر ارتباطات:

ایران به اپراتورهای منطقه دیتا می‌فروشد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۳
ایران به اپراتورهای منطقه دیتا می‌فروشد
ایران به اپراتورهای منطقه دیتا می‌فروشد

آی‌تی‌من- عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان رونمایی از نقشه راه ظرفیت ترانزیت بین‌المللی کشور، تبدیل شدن ایران به‌هاب منطقه ای ترانزیت دیتا را برنامه‌ای دست یافتنی دانست.

وی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:  یکی از مسائل مغفول‌مانده در حوزه ارتباطات، استفاده بهینه از ظرفیت خدادادی کشورمان برای ترانزیت دیتاست.

وی ادامه داد: ترانزیت داده بین غرب و شرق دنیا از طریق خاک کشور ما مزیت‌های ویژه‌ای برای کشورهای همسایه دارد که مهمترین آنها کاهش زمان پینگ ۲۰ تا ۳۰ میلی ثانیه ناشی از کوتاه شدن فاصله تا مراکز داده در اروپا و همچنین امکان تعمیر و بازیابی خرابی مسیرهای فیبر در کوتاهترین زمان نسبت به مسیرهای دریایی مثل دریای عمان، خلیج عدن و کانال سوئز است. زارع پور افزود: به عبارتی همه عوامل برای اینکه کشور ما به‌هاب منطقه‌ای ترانزیت دیتا تبدیل شود، فراهم است و بدیهی است که باید از این ظرفیت استفاده کنیم. وزیر ارتباطات نوشت: اخیراً از نقشه راه عملیاتی شدن چنین ظرفیتی رونمایی کردیم. با اجرای این طرح، پایداری خدمات ترانزیت کشور و سهم ما از ترانزیت ارتباطات در منطقه افزایش و شــرایط رقابتــی برای ارایه خدمات ترانزیــت دیتا بـه کشــورهای همســایه بهبود خواهد یافت. همچنین ظرفیت ترانزیت داده از مرزهای شمال غربی به مرزهای غربی، شرقی و جنوبی کشور ایجاد خواهد شد.

وی گفت: با اجرای این طرح و تدویـن چهارچـوب تعرفـه پیشـنهادی بـرای ارایه مـدل‌هـای فـروش جدیـد از جملـه عمـده‌‌‌فروشـی و فـروش بلنـدمدت دیتا به اپراتورهای فعال در منطقه، خدمات ترانزیت دیتا بر اساس تقاضا در کوتاهترین زمان ممکن برقرار خواهد شد.

زارع پور اضافه کرد: برای اجرای این طرح از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون قـراردادهای جدید ترانزیـت بیـن‌المللـی دیتا منعقد شده است و در همین مدت کوتاه، 40 درصد به ترانزیت ترافیک از خاک کشورمان افزوده شده است.

به گفته وی، اجرای این طرح، ضمن تضمین پایدار ترافیک مصرفی کشور، گام بلندی دیگری برای تکمیل حلقه‌های اقتصاد دیجیتال در ایران عزیز ماست.
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۸۴۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما