۰

دستور رییس جمهور به وزارتخانه‌ها برای تعیین متولی ارتباط با دانش‌بنیان‌ها

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۷
دستور رییس جمهور به وزارتخانه‌ها برای تعیین متولی ارتباط  با دانش‌بنیان‌ها
دستور رییس جمهور به وزارتخانه‌ها برای تعیین متولی ارتباط با دانش‌بنیان‌ها

آی‌تی‌من- سیدابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جلسه هیات دولت، حمایت واقعی از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری را، مورد تاکید قرار داد.

وی شرکت‌های دانش‌بنیان را سرمایه کشور دانست و اظهار کرد: این شرکت‌ها نباید منتظر وقت ملاقات با مسوولان باشند، بلکه این مسوولان و نهادها هستند که باید به سراغ این شرکت‌ها بروند، بر همین اساس ضروری است در هر کدام از وزارتخانه‌ها، یک معاونت مشخصا انجام این مسوولیت را بر عهده بگیرد.

رئیس جمهور، کارآمدترین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را خرید محصولات این شرکت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که کالای داخلی استاندارد و دانش‌بنیان در کشور وجود دارد، نباید دستگاه‌ها به دنبال کالای مشابه خارجی باشند.

رییس جمهور پیش از این نیز در بازدید از پارک علم و فناوری خراسان رضوی در مشهد و نشست با فعالان عرصه تولید دانش‌بنیان بر حمایت جدی دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال تاکید کرده و گفته بود: مطالبات دولت به شرکت‌ها باید پرداخت شود و دولت خوش‌حسابی باید داشته باشیم از این رو در جلسات دولت بر پرداخت مطالبات تاکید شده‌ است. اعطای تسهیلات کم‌بهره و حمایت حقوقی، قضایی و مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان باید مورد توجه باشد و تحولی باید در این حوزه ایجاد شود و اولین گام در این خصوص باید داشتن رویکرد شناختی باشد.

رئیس جمهور گفت: در بخش فرایندها نیز باید تحول ایجاد شود، صدور مجوزها و مکان‌یابی برای شرکت‌های تولیدی علم‌پایه باید تسریع شود، اموال و املاک بدون استفاده دولتی در استان و کشور باید برای کارهای تولیدی مورد استفاده قرار گیرد که ایجاد اشتغال و رفع دغدغه مردم را در پی دارد. رییسی افزود: اموال مازاد دولت در کشور کم نیست از این رو باید این اموال شناسایی و مورد استفاده شرکتهای اقتصادی دانش‌بنیان قرار گیرد تا استقلال اقتصادی ایجاد شود.

رئیس جمهور با اشاره به وجود رابطه تنگاتنگ بین شرکت‌های دانش بنیان و شهرک‌های صنعتی، افزود: با میدان دادن به جوانان در حوزه‌های مختلف ضرر نخواهیم کرد البته جوانان نیز باید آستانه تحمل را بالا ببرند و نگاه به فرهیختگان نیز به عنوان چراغ راه مورد تاکید است. 
 
مرجع : پایگاه خبری دولت
کد مطلب : ۲۷۸۵۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما