۰
وزیر ارتباطات اعلام کرد:

هدف گذاری برای افزایش یک و نیم واحد درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۴
هدف گذاری برای افزایش یک و نیم واحد درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی
هدف گذاری برای افزایش یک و نیم واحد درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی
آی‌تی‌من- عیسی زارع پور در این جلسه با اشاره به دستاوردهای وزارت ارتباطات در ۶ ماهه گذشته گفت: در کنار پایدار شدن شبکه در ۶ ماه گذشته، بیش از 1200 روستا نیز به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند و در تلاشیم تا پایان سال جاری نیز تمام روستاهای بالای بیستخانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

وی انعقاد قرارداد توسعه ۷۰ درصدی ظرفیت شبکه زیرساختبا استفاده از تجهیزات بومی، اتمام پروژه سیگنال رسانیزمینی صدا و سیما، افزایش ۵۰ درصدی ترانزیت ترافیکاز خاک جمهوری اسلامی ‌ایران، آغاز پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها و مشارکت در اجرای ۹۴ درصدی پروژه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی را از دیگر دستاوردهایوزارت ارتباطات در نیمه دوم سال گذشته عنوان کرد.

وی به قانون بودجه سال ۱۴۰۱ نیز اشاره کرد و افزود: در بودجه سال جاری سنگ بنایی برای همکاری دستگاه‌های دیگر در موضوع پنجره واحد خدمات دولت به عنوان یک تکلیف قانونیگذاشته شده که تا پایان شهریور ماه سال جاری ۳۰ درصد خدمات خود را باید به صورت کاملا برخط و از طریق پنجره واحد خدمات خود ارائه کنند و در اردیبهشت ماه نیز فاز نخست اینپروژه راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین به برنامه‌های سال جاری این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک پروژه راهبردیو کلان در کشور باید در دولت سیزدهم محقق شود و اگر میزانتحقق آن تاکنون 45 درصد باشد در سال جاری باید به 70 درصد تحقق شبکه ملی اطلاعات برسیم.

زارع‌پور افزود: برای توسعه شبکه فیبرنوری زیرساخت‌هایقانونی آن در قانون بودجه سال جاری برای همکاری سایردستگاه‌ها دیده شده و زیرساخت‌های حمایتی مانند کاهش حق السهم ۳ درصدی FCP‌ها به یک دهم درصد نیز به تصویبرسیده است. زارع پور با تاکید به اینکه باید در سال جاریکار بزرگ نهضت فیبرکشی در کشور اجرایی شود، خطاب به مدیران کل استانی گفت: این پروژه باید به صورت استان به استان و شهر به شهر پیگیری شود تا به اجرا برسد.

وزیر ارتباطات به ظرفیت کشور برای تبدیل شدن به‌هاب ترانزیت اینترنت در منطقه اشاره کرد و گفت باید ترانزیتترافیک از خاک کشورمان در سال جاری دوبرابر شود.
 
حمایت از پلتفرم‌های بومی
زارع پور با بیان اینکه در برنامه‌های خود در مجلس به ارتقای۳۰ پله‌ای ایران در شاخص‌های دولت الکترونیکی متعهد است، افزود: در این شاخص‌ها در سال جاری باید ۸ پله ارتقا داشته باشد تا بتوانیم در پایان این دولت به ارتقای ۳۰ پله‌ای برسیم.

زارع پور با اشاره به راه‌اندازی کارگروه اقتصاد دیجیتال و تعیین سهم ۱۰ درصدی از تولید ناخالص ملی برای آن، گفت: با دستوراتی که مقام معظم رهبری درباره تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین دادند و همکاری تمام بخش‌ها باید به اهداف این حوزه برسیم و این شاخص هر عددی که باشد باید در سال جاری یک و نیم واحد درصد به آن اضافه کنیم تا سهم ده درصدی در سال ۱۴۰۳ محقق شود.

وی درباره حوزه فضایی نیز با بیان اینکه اخبار خوبی در آینده اعلام می‌شود، افزود: در آینده نزدیک می‌توانیم به کشورهای دیگر، خدمات و سرویس‌های فضایی ارائه کنیم و در حوزه ساخت و پرتاب ماهواره و همچنین داده‌های فضاییاین ظرفیت وجود دارد.

وی به موضوع صادرات خدمات و محصولات ایرانی به کشور‌های همسایه و هم فرهنگ نیز اشاره و آن را از برنامه‌هایدر حال پیگیری این وزارتخانه اعلام کرد.
 
مرجع : روابط عمومی وزارت ارتباطات
کد مطلب : ۲۷۸۵۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين