۰
برای کاهش وابستگی به چین

اپل آیفون ۱۳ را در هند تولید می‌کند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۱
اپل آیفون ۱۳ را در هند تولید می‌کند
اپل آیفون ۱۳ را در هند تولید می‌کند

آی‌تی‌من- یک منبع آگاه به رویترز گفت: آیفون ۱۳ در کارخانه شرکت تایوانی فاکسکان واقع در شهرسریپرومبودور در ایالتجنوبی تامیل نادو تولید می‌شود.

اپل بخشی از تولید آیفون را از چین به بازارهای دیگر از جمله هند که دومین بازار بزرگ تلفن هوشمند در جهان است، منتقل کرده است و قصد دارد تبلت‌های آی‌پد را هم در این کشور تولید کند.

هند و کشورهایی مانند مکزیک و ویتنام برای تولیدکنندگانقراردادی محصولات اپل که به دنبال متنوع کردن پایگاه‌هایتولید خود و کاهش حضور در چین هستند، اهمیت روزافزونیپیدا می‌کنند. یکی از مشوق‌های مهم تولیدکنندگان تلفن هوشمند برای تولید دستگاه‌هایشان در هند، صرفه جویی در تعرفه واردات است که شامل مالیات ۲۰ درصدی بر واردات می‌شود. شایع شده است که اپل در آینده نزدیک ۲۰ درصد از تولید آیفون را از چین به هند منتقل خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، آیفون ۱۳ چهارمین مدلی است که از زمان آغاز فعالیت‌های تولیدی اپل در هند در سال ۲۰۱۷، در اینکشور تولید می‌شود. اپل مدل‌های آیفون ۱۲، آیفون ۱۱ و آیفونSE را در هند تولید کرده است و برآورد می‌شود ۷۰ درصد از تلفن‌هایی که در هند می‌فروشد را در این کشور تولید می‌کند. پیش از این گزارش شده است سری آیفون ۱۳ پرو قرار است در هند تولید شود.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۸۵۸۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما