۰

انتشار اطلاعاتی جدید از اندروید 13

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۴
انتشار اطلاعاتی جدید از اندروید 13
انتشار اطلاعاتی جدید از اندروید 13

آی‌تی‌من- کاربران اندروید طی سال‌های اخیر از پیشرفت‌هایمتعددی در سیستم‌عامل موبایلی گیمینگ‌محور گوگل بهره‌مندشده‌اند. مشخصا اندروید 12 دارای ویژگی‌هایی نظیر ارایه یکگزینه به توسعه‌دهندگان بازی جهت اجرای حالات عملکردیمختلف نظیر نرخ نوسازی بالا، بهره‌وری انرژی یا کیفیت بالا است. در این میان بازی‌هایی نظیر Asphalt 9 و GenshinImpact تنها عناوینی هستند که از این گزینه استفاده کرده‌اند.

به‌علاوه اندروید 12 به شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌ اجازه داد تا ابزار Game Dashboard را به گجت‌های خود اضافه کنند. داشبورد بازی در واقع یک منوی پاپ‌آپ است که احتمالا در حالت گیمینگ برخی گوشی‌ها می‌توان آن‌را مشاهده کرد. این منو یکروش سریع برای فعال و غیرفعال کردن تنظیمات ساده‌ای است که کاربران در زمان اجرای بازی‌ها احتمالا مایل به دسترسی به آنها هستند. ثبت تصاویر اسکرین‌شات، ضبط ویدیو و فعال‌سازی حالت عدم مزاحمت (do not disturb) از جمله اینتنظیمات به‌شمار می‌روند.

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که گوگل سرگرم برنامه‌ریزی برایافزودن امکانات گیم‌محور بهینه‌سازی شده بیش‌تر به سیستم‌عامل اندروید 13 است. روش setGameState یکی از مهم‌ترین این امکانات به‌شمار می‌رود. بر اساس اعلام سایتEsper، پیاده‌سازی این روش به بازی‌ها امکان خواهد داد تا وضعیت فعلی خود را به اطلاع گوشی برسانند. دستگاه با اطلاع از وضعیت فعلی باتری در رابطه با توقف اجرای بازی یا ادامه آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

با این‌حال موضوع جالب‌تر اینکه به لطف وجود روش setGameState، بازی‌ها می‌توانند با اطلاعات مربوط به فرآیندبارگذاری نیز ارتباط برقرار کنند. در ادامه دستگاه، مطابق با اطلاعات دریافتی عمل کرده و با استفاده از حالت جدید Game-Loading عملکرد CPU را ارتقاء خواهد داد. با این‌حال چنینقابلیتی حقیقتا جدید محسوب نمی‌شود؛ چرا که در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان گوشی به منظور ارتقاء توان پردازشی تراشه گوشی جهت ارتقاء عملکرد گیمینگ و زمان بارگذاری بازی‌ها از روش‌های اختصاصی خود بهره می‌گیرند. با این‌حال بومی‌سازی چنین قابلیتی در اندروید علاوه بر تسهیل امور احتمالا به افزایش بازدهی نیز کمک خواهد کرد؛ چرا که این روش یک ویژگی نرم‌افزاری ذاتی به‌شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، گوگل در صدد ارایه این قابلیت‌ها برایتمامی دستگاه‌هایی است که با سیستم‌عامل اندروید 13 یانسخه‌های جدیدتر از آن روانه بازار می‌شوند. اگرچه این موضوع در رابطه با سایر دستگاه‌هایی که از اندروید 12 یا نسخه‌هایقدیمی‌تر از آن به اندروید 13 ارتقاء پیدا می‌کنند؛ صادق نخواهد بود.
 
کد مطلب : ۲۷۸۶۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما