۰

لپ تاپ‌های گیمینگ سال 2022 که جز بهترین‌ها هستند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۷
لپ تاپ‌های گیمینگ سال 2022 که جز بهترین‌ها هستند
لپ تاپ‌های گیمینگ سال 2022 که جز بهترین‌ها هستند
 
 

لپ‌تاپ‌های گیمینگ سال 2022 که جز بهترین‌ها هستند

 
امروزه تنوع لپ‌تاپ‌ها به قدری زیاد شده است که هر کسی برای سلیقه و نیازی یک یا چند لپ‌تاپ انتخاب کند. مثلا به همان اندازه که برای کاربران عادی، گزینه‌های متعدد وجود دارد، به همان اندازه نیز برای گیمرها لپ‌تاپ‌های متفاوت تعریف شده است. البته علیرغم تمام لپ‌تاپ‌های موجود در بازار، هر سال انواعی از لپ‌تاپ‌های جدید با قیمت‌، رنگ و آپشن‌های مختلف نیز وارد بازار می‌شود که برخی از آنها جز بهترین‌ها هستند. این روند در سال 2020 نیز تکرار شد و انواعی از بهترین لپ‌تاپ‌ها با کاربری‌های مختلف از جمله گیمینگ وارد بازار شد که در اینجا چند مورد از آنها معرفی شده است.
 

MSI GE76 Raider

GE76 Raider که به جدیدترین پردازنده نسل یازدهم Intel® Core™ i9، با فرکانس توربو دو هسته ای 8 هسته‌ای و حداکثر 5.0 گیگاهرتز مجهز شده است، کارایی را در گیم پلی، کار چند کاره و بهره وری به حداکثر می رساند. این لپ‌تاپ از گرافیک‌های سری NVIDIA® GeForce RTX™ 30 پشتیبانی می‌کند. GE76 Raider دارای طراحی منحصر به فرد زاویه دار است. MSI GE76 Raider دارای رم 32 گیگابایت و DDR4 است و از این لحاظ دارای ظرفیت  DDR4 مناسب برای بازی‌ها است.
ظرفیت حافظه و رم برای نصب بازی‌ بسیار مهم است. چرا که بازی‌ها حجم بالایی دارند و از این رو لازم است ظرفیت لپ‌تاپ بالا باشد. البته در مواردی که سایر ویژگی‌های لپ‌تاپ مناسب باشد اما ظرفیت آن پایین باشد، می‌تواند از هارد اکسترنال استفاده کرد. استفاده از هارد اکسترنال برای کسانی که توانایی خرید لپ‌تاپ جدید را ندارند گزینه خوبی است. البته شاید قیمت هارد اکسترنال نیز برای برخی از افراد کمی بالا باشد که در این مورد می‌توانید از خرید قسطی هارد اکسترنال 1 ترابایت استفاده کنید.
 

Asus ROG Zephyrus G14

با این لپ‌تاپ لپ‌تاپ ایسوس از بازی‌های روزمره لذت ببرید. پردازنده AMD Ryzen 9 و 16 گیگابایت رم به شما امکان می دهد بازی های گرافیکی سنگین را به آرامی اجرا کنید، در حالی که گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce RTX 2060 تصاویری با کیفیت بالا را در صفحه نمایش 14 اینچی Full HD ایجاد می کند. این لپ‌تاپ ایسوس دارای 1TD SSD است که زمان بارگذاری را کوتاه می‌کند و فضای ذخیره‌سازی کافی را ارائه می‌دهد.
این لپ‌تاپ در رده قیمت میانی و بالا قرار دارد، از این رو ممکن است خرید آن برای برخی از افراد کمی سنگین باشد. اما این مشکل به راحتی قابل حل است و اگر واقعا Asus ROG Zephyrus G14 همان چیزی است که می‌خواهید می‌توانید با خرید قسطی لپ‌تاپ، این محصول و سایر محصولات مشابه را تهیه کنید.
 

Lenovo Legion 5 Pro (16 AMD)

لپ‌تاپ Lenovo Legion 5 Pro (16″ AMD) از پردازش AMD Ryzen و گرافیک NVIDIA® GeForce RTX™ برای ارائه بازی‌هایی با وضوح بالا استفاده می‌کند. این لپ‌تاپ اولین لپ‌تاپ گیمینگ 16 اینچی QHD جهان با به‌روزرسانی تا 165 هرتز، است. Lenovo Legion 5 Pro (16″ AMD) علاوه بر مواردی که به آنها اشاره شد دارای ویژگی‌های ذیل نیز است: موقعیت‌یابی صوتی سه‌بعدی Nahimic، 16GB رم نصب شده، حافظه از نوع DDR4 و سرعت پردازنده 2.3GHz. این ویژگی‌‌ها، باعث شده تا این لپ‌تاپ در رده لپ‌تاپ‌های رده متوسط به بالا قرار گیرد. 

Razer Blade 15

Razer Blade 15 دارای پردازنده اینتل Core i7  از نوع 6 هسته‌ای و دارای کارت گرافیک RTX 3070 است. حافظه رم این لپ‌تاپ نیز 16GB و از نوع DDR4 است. ظرفیت حافظه SSD  نیز512GB است. رم گرافیک Razer Blade 15  از نوع GDDR6 است که برای اجرای بسیاری از بازی‌ها مناسب است. در کنار این ویژگی‌ها، رزولوشن این لپ‌تاپ نیز 1080*1920 است که به ایجاد تصاویر باکیفیت و بازی‌هایی با کیفیت بالا کمک می‌کند. یک ویژگی خوب در رابطه با لپ تاپ گیمینگ ریزر مدل Razer Blade 15 Base Gaming RZ09- مجهز بودن به ابر شارژ سریع است که در بهینه‌سازی عملکرد گرافیکی بسیار موثر است.
 

Acer Aspire 5 Slim

Acer Aspire 5 Slim یکی دیگر از محصولات خوب کمپانی Acer است که جز لپ‌تاپ‌های خوب گیمینگ در 2022 رده‌بندی شده است. از ویژگی‌های خوب این لپ‌تاپ می‌توان به مواردی ذیل اشاره کرد:
-پردازنده دو هسته ای AMD Ryzen 3 3200U (تا 3.5 گیگاهرتز)؛ 4 گیگابایت حافظه DDR4؛ 128 گیگابایت PCIe NVMe SSD
15.6 اینچ فول اچ دی (1920 در 1080) صفحه نمایش عریض LED با نور پس زمینه IPS؛ گرافیک موبایل AMD Radeon Vega 3
دارای 1 پورت USB 3.1 Gen 1، 2 پورت USB 2.0 و 1 پورت HDMI با پشتیبانی از HDCP
Wi-Fi 802.11ac؛ صفحه کلید دارای نور پس زمینه؛ عمر باتری تا 7.5 ساعت. این لپ تاپ از نظر قیمت در رده میانی قرار دارد.


 

 

MSI Katana GF66

Katana GF66 با جدیدترین پردازنده‌های 8 هسته‌ای Intel® Core™ i7 نسل یازدهم و با گرافیک NVIDIA® GeForce RTX™ 30 بهینه‌سازی شده است تا عملکرد واقعی را در طول بازی ارائه دهد. ۶ گیگابایت GDDR6 و ۲۴ مگابایت حافظه کش از دیگر ویژگی‌های مهمی است که در مورد این لپ‌تاپ قابل توجه است. البته اگر جز کسانی هستید که بازی‌های متعدد را نصب می‌کنید و به حافظه بالا نیاز دارید ممکن است ظرفیت این لپ تاپ برایتان مناسب نباشد که در این صورت باز پیشنهاد ما استفاده از هارد اکسترنال و یا استفاده از لپ‌تاپ‌هایی است که ظرفیت حافظه آنها بالاست اما قیمت بالاتری دارد. با این حال MSI Katana GF66 قیمت بسیار مناسبی دارد. با این حال MSI Katana GF66 از نظر سایر ویژگی‌ها در رده بالا قرار دارد و همین باعث شده تا قیمت آن نیز تا متوسط به بالا باشد.

سخن نهایی

به لیست بالا می‌توان موارد بیشتری از بهترین لپ‌تاپ‌های 2022 را افزود، اما ما سعی کردیم به برخی از بهترین لپ‌تاپ‌ها با قیمت‌ها و ویژگی‌های نرم‌افزاری متفاوت اشاره کنیم. شما می‌توانید با مقایسه لپ‌تاپ‌های معرفی شده مانند حافظه، قدرت پردازش و نیز توجه به ویژگی‌های مثبت و منفی محصولات، اقدام به تهیه یکی از محصولات معرفی شده نمایید. با این حال شما می‌توانید با خرید بسته اینترنت ساعتی رایتل در هر لحظه اطلاعات لپ‌تاپ‌های گیمینگ مورد نظر را جست و جو کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.
 
کد مطلب : ۲۷۸۶۴۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما