۰

پارلمان انگلیس تاثیرات مخرب دستگاه‌های هوشمند را بررسی می‌کند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۱
پارلمان انگلیس تاثیرات مخرب دستگاه‌های هوشمند را بررسی می‌کند
پارلمان انگلیس تاثیرات مخرب دستگاه‌های هوشمند را بررسی می‌کند

آی‌تی‌من- به گفته جولیان نایت رییس این کمیته، دستگاه‌هایی مانند بلندگوهای هوشمند و دستیارهای مجازی (مانند سیری اپل) زندگی فرد را ساده‌تر می‌کنند، اما استفاده از آنها عواقب منفی و پیش بینی نشده ای دارد که باید بررسی شود.

او در این باره گفت: جعبه کوچک و ساده‌ای که در گوشه اتاق قرار دارد به نظر می‌رسد کارها را ساده تر می‌کند. اما با توجه به اینکه دستگاهی که با تنظیمات هوشمند به دنیای خارج متصل می‌شود، همیشه این خطر وجود دارد که جنبه بدتری نیز داشته باشد. ممکن است ابزار حریم خصوصی کاربر را از بین ببرد و وی را در معرض ریسک جرائم سایبری قرار دهد.

این نماینده پارلمان انگلیس اعلام کرد: کمیته مذکور ریسک‌ها و مزایای فناوری‌هایی که هم اکنون در خانه و فراتر از آن استفاده می‌شوند را بررسی می‌کند. این درحالی است که هر روز محبوبیت فناوری‌های گفته شده بیشتر می‌شود.

او تاکید کرد قانون فعلی انگلیس باید با توجه به پیشرفت‌های اخیر و تغییر سریع آینده، کنترل شود. همچنین این نماینده پارلمان انگلیس پیشنهاد کرد روش‌هایی برای تشویق شرکت‌ها به تولید دستگاه‌های هوشمند و محصولاتی ایمن، امن، حافظ محیط زیست و منطبق با حقوق بشر بررسی شود.
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۸۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما