۰

پیش‌بینی کاهش فروش گوشی در سال پیش رو

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۰
پیش‌بینی کاهش فروش گوشی در سال پیش رو
پیش‌بینی کاهش فروش گوشی در سال پیش رو

آی‌تی‌من- عملکرد بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه نخست سال 2022 چندان چشمگیر نبود و انتظار می‌رود که این روند نزولی در سه ماهه دوم سال 2022 نیز ادامه پیدا کند؛ چرا که سیاستریشه‌کنی کووید 19 در چین با چالش مواجه شده است.

پیش‌بینی کلی تولید برای دوره 12 ماهه سال 2022 برابر با 1.333 میلیارد دستگاه است. اینرقم در مقایسه با سال 2021 کمتر بوده و حتیموسسه TrendForce نیز هشدار داد که هنوز جا برای بازنگری‌های منفی در آینده وجود دارد.

بر اساس گزارش موسسه TrendForce، قرنطینه در چین یکی از اصلی‌ترین دلایل عملکرد نه‌چندان چشمگیر بازار اسمارت‌فون محسوب می‌شود. اینپدیده بر عملکرد کلی اقتصاد تاثیر گذاشته و موجب کاهش تعداد خریداران اسمارت‌فون‌هایجدید می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها میزانفروش اسمارت‌فون در چین طی سال 2022 با افت شدید 13 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شود.

چشم‌انداز 6 ماهه دوم سال 2022 کماکان چالش‌برانگیز به‌نظر می‌رسد. حتی اگر چین از وضعیت فعلی خود در رابطه با شیوع بیماریکووید 19 رهایی پیدا کند؛ در این‌صورت بحران تورم کماکان بر عملکرد سایر بازارها تاثیرگذارخواهد بود. بدین‌ترتیب بازارهایی نظیر هندوستان نیز قادر به ادامه روند رشد پایدار برای مدت زمانی طولانی نخواهند بود.

پیش‌بینی موسسه TrendForce از سهم نقل و انتقالات ملی نشان می‌دهد که چین کماکان مهم‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان به‌شمارخواهد رفت؛ اما سهم این بازار از 24.2 درصد به 21.1 درصد کاهش پیدا می‌کند. بازار هندوستان با سهم 13.1 درصدی از کل فروش گوشی‌های هوشمندجایگاه دوم را به خود اختصاص داده و بازار ایالات‌متحده نیز با سهم 11 درصدی در رتبه سوم جای خواهد گرفت.

طبق نتایج تحقیقات موسسه پژوهشی Canalys، در بازار کنونی گوشی‌های هوشمند کمپانیسامسونگ با در اختیار داشتن 24 درصد از سهم بازار، پیشتاز است. اپل نیز با سهم 18 درصدیخود در جایگاه دوم قرار دارد و شیائومی با سهم 13 درصدی در مقام سوم به چشم می‌خورد. در نهایت شرکت‌های اوپو و ویوو نیز به ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم قرار دارند.

این کمپانی‌ها با وجود نامطمئن بودن بازار توانستند از طریق توسعه تنوع محصولات خود راهی پیداکنند تا در بازار باقی بمانند.
موسسه تحقیقاتی کانالیز علت کاهش فروش سال جاری را محیط ناآرام تجاری در سه ماهه اول سال عنوان می‌کند و عقیده دارد که بازار با مشاهده سویه امیکرون و شیوع دوباره کووید-19 دچار ضربه شد اما اقدامات سریع درمانی به همراه واکسیناسیون گسترده اوضاع را به سرعت آرام‌تر کردند.

علاوه بر این، جنگ میان اوکراین و روسیه به همراه قرنطینه‌های اخیر چین و سلسله تورم‌هایپیش آمده نیز همگی مزید بر علت شده‌اند و روی میزان تقاضای این بازار فصلی تاثیرگذاشته‌اند.
 
کد مطلب : ۲۷۸۸۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين