۰

گوشی‌های هوشمند چگونه کلید موفقیت هند شدند؟

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۷
گوشی‌های هوشمند چگونه کلید موفقیت هند شدند؟
گوشی‌های هوشمند چگونه کلید موفقیت هند شدند؟

آی‌تی‌من- این روند باعث ایجاد فرصت‌های عظیمی برایتولیدکنندگان و شرکت‌ها در محدوده وسیعی از بخش‌هامی‌شود تا به بازار جدیدی دست یابند اما به گفته تحلیلگرانهنوز راه زیادی در تحول دیجیتالی این کشور وجود دارد.

هارش اس کدیا، مدیر اجرایی آژانس بازاریابی دیجیتال در هند(Auburn Digital Solution) می‌گوید: انقلاب دیجیتال هند با پذیرش گسترده‌تر فناوری گوشی‌های هوشمند، تحرک بی‌سابقه‌ای داشته است. این امر به محدوده وسیعی از بخش‌هاازجمله فناوری‌های مالی، تجارت الکترونیک، مراقبت‌هایبهداشتی، آموزش، بازاریابی و رسانه‌های اجتماعی کمک کرده است که بیشترین سود را از پذیرش روزافزون گوشی‌هایهوشمند به‌دست آورند. برای اکثر مردم هند، تلفن هوشمند راه اصلی دسترسی به اینترنت است.

بر اساس تحقیقات کانترپوینت، بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر گوشی هوشمند در دومین کشور پرجمعیت جهان وجود دارد با این وجود، درصد قابل توجهی از جمعیت ۱.۴ میلیاردی باقیمی‌ماند که هنوز گوشی‌های هوشمند خریداری نکرده و آنلایننیستند. با این حال، گسترش سریع استفاده از گوشی‌هایهوشمند در سراسر کشور هند طی سال‌های اخیر به میلیون‌هاهندی امکان داده است تا برای اولین بار آنلاین شوند.

به گفته شرکت مشاوره مک کینزی، این نوآوری می‌تواند اقتصاد دیجیتال کشور را تا سال ۲۰۲۵ از ۲۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به یک تریلیون دلار برساند.

افزایش اتصال بخش مهمی از تلاش دولت نخست‌وزیر هند، نارندرا مودی به سمت رویای خود برای «هند دیجیتالی» است که هدف آن افزایش دسترسی به اینترنت و توانمندسازی مردم به لحاظ دیجیتالی است.
ویشش شارما، مدیر بازاریابی گروه آشیکا، یک گروه خدمات مالی مستقر در بمبئی می‌گوید: در ۱۰ سال گذشته، ضریب نفوذ تلفن‌های هوشمند و اینترنت همراه ۶۰ درصد افزایش یافته و در نتیجه شکاف شهری و روستایی در هند را با سرعتیباورنکردنی پر کرده است.

تبدیل هند تحت سلطه پول نقد به یک اقتصاد دیجیتال،برجسته‌ترین گواه تأثیر نفوذ بیشتر تلفن همراه، بهبود اتصال و بسته‌های اینترنت سریع‌تر و ارزان‌تر است.
هند برخی از ارزان‌ترین نرخ‌های داده را در جهان دارد و افزایشاستفاده از تلفن‌های هوشمند به گسترش پایگاه مشتری برایشرکت‌های تجارت الکترونیک کمک کرده همچنین دسترسیبخش بانکداری را در مناطق روستایی که بسیاری از مردم فاقد بانک بودند، باز کرده و گزینه‌های بیشتری برای تراکنش‌هایمالی ایجاد کرده است.

وینیت خاندار، مدیر اجرایی و مؤسس MyFundBazaar، یکبسترسرمایه‌گذاری اظهار کرد: این خلاء در دسترسی به خدمات مالی به دلیل رواج تلفن‌های هوشمند پر شده است که شامل درخواست اعتبار، انتقال پول دیجیتال، پرداخت‌های بدون حساب بانکی می‌شود.

طبق اطلاعات مک‌کینزی، بهبود قابلیت‌های دیجیتال، اتصال بیشتر و سریع‌تر به‌طور اساسی تاحدی هر بخش از اقتصاد هند را تغییر خواهد داد. این امر شاید هم ارزش اقتصادی قابل توجهی ایجاد کند و هم ماهیت کار را برای ده‌ها میلیون هندیتغییر دهد.

با وجود خطرات افزایش شکاف دیجیتال به‌دلیل پذیرش نابرابر در بین مشاغل، پتانسیل رشد هند را به یکی از مهم‌ترینبازارها برای بسیاری از برندها تبدیل می‌کند.

افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند در سراسر کشور به معنای وجود رقابت شدید بین تولیدکنندگان گوشی‌هایهوشمند است.

بر اساس آخرین تحقیقات کانترپوینت، محموله‌هایگوشی‌های هوشمند هند که گوشی‌های تولیدکنندگان را به خرده‌فروشان تحویل داده‌اند، در سه ماهه آوریل تا ژوئن ۹ درصد رشد داشته و به‌طور تقریبی به ۳۷ میلیون دستگاه رسیدهاست.

شیائومی چین همچنان از نظر عرضه گوشی‌های هوشمند در صدر بازار هند و ۱۹ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده و پس از آن برند کره جنوبی، سامسونگ دارای سهم بازار مشابه و برند چینی ویوو نیز با سهمی ۱۴ درصدی وارد بازار شده است.

شیلپی جین، تحلیلگر تحقیقاتی در کانترپوینت گفت: متوسط قیمت فروش گوشی‌های هوشمند نیز شاهد یک روند رو به رشد بوده و سالانه ۱۰ درصد رشد کرده است که ناشی از افزایش سهم بخش‌های قیمت بالاتر بود. سهم  قیمتی بیشاز ۲۰ هزار روپیه (۲۵۱ دلار) در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ بهبالاترین میزان خود رسید و از مرز ۲۲ درصد عبور کرد.

وی افزود: در بخش‌های بالاتر و عالی به‌دلیل در دسترس بودن طرح‌های تامین مالی با هدف افزایش، قیمت دستگاه‌ها تحریکشده است. گوشی‌های هوشمند 5Gنیز در آستانه راه‌اندازیبرنامه‌ریزی شده این شبکه در هند در اواخر سال جاری، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

بر اساس گزارش کانترپوینت، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، از کل محموله‌ها، تلفن‌های هوشمند با قابلیت 5G میزان ۲۹ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

موکش آمبانی، رییس صنایع Reliance، قصد دارد روی کاربران بیشتری که به 5Gروی می‌آورند، سرمایه‌گذاری کند.

وی در مجمع عمومی سالانه شرکت خود در هفته گذشته، اعلام کرد که شرکت مخابراتی جیو قصد دارد با گوگل ارتباط برقرار کند تا یک گوشی هوشمند 5Gفوق‌العاده مقرون به صرفه را عرضه کند.

جیو قصد دارد شبکه نسل پنجم خود را دو ماه آینده راه‌اندازیکند سپس اتصال را در سراسر هند گسترش دهد تا کل کشور را تا پایان سال آینده تحت پوشش قرار دهد.

اپل نیز به‌طور فزاینده‌ای بر فرصت‌های موجود در بازار گوشی‌های هوشمند هند تمرکز می‌کند. بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت بزرگ فناوری ایالات‌متحده به‌دنبال افزایش تولید در هند و تولید آیفون ۱۴ آینده خود در این کشور است زیرابه‌نظر می‌رسد از چین جدا شود.

عرضه گسترده 5Gو موفقیتی که تولیدکنندگان طی موج ۴G در دستیابی به مشتریان جدید و نفوذ عمیق به بازار داشتند، همراه با مشوق‌های دولتی به سازندگان جهانی برایسرمایه‌گذاری در تولید محلی آسایش می‌دهد. ما می‌توانیمببینیم که سخت‌افزار بخش بزرگی از داستان 5Gدر هند است.

با توجه به قیمت بالای محصولات اپل، این برند نمی‌تواند برایتوده‌های هندی که به‌راحتی توانایی خرید دستگاه‌های آن را ندارند، جذاب باشد اما این برند در بین خریداران ثروتمند جذابیت زیادی دارد. بر اساس گزارش کانترپوینت، فروش اپل در هند در سه ماهه دوم سال ۶۳ درصد رشد داشته است.

باوجود افزایش دیجیتالی شدن و استفاده از موبایل در هند، بازار هنوز اشباع نشده است و فضایی برای رشد وجود دارد.

لالیت آرورا، بنیان‌گذار آکادمی عالی KW و یک مربیبازاریابی شبکه‌های دیجیتال بیان می‌کند: احساس می‌کنممردم در شهرهای کوچکتر کمتر در معرض استفاده از رسانه‌هایدیجیتال هستند. آنان پس از شرایط کووید-۱۹ در هند، در موقعیت فرآیند یادگیری بوده‌اند اما هنوز، آموزش کافی در مورد نحوه استفاده از برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی را ندارند.

 
 
کد مطلب : ۲۷۹۷۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين