۰
برای تسهیل در فعالیت کسب و کارهای نوآورانه

دستورالعمل سندباکس اصلاح می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۵
دستورالعمل سندباکس اصلاح می‌شود
دستورالعمل سندباکس اصلاح می‌شود

آی‌تی‌من- سید‌هادی سجادی، معاون تنظیممقررات و اقتصادی مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به مصوبه جلسه ۸۸ کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز در خصوص دستورالعمل ایجاد مدیریت یکپارچه محیط‌های آزمون تنظیم‌گری کسب‌وکارهای نوآورانه در فضای مجازی (سندباکس) گفت: کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز نسبت به اصلاح و آسیب‌شناسی این طرح با توجه به چالش‌های اجرایی آن، با هدف تسهیل توسعه کسب‌وکارها و ایده‌هایی که در کشور مقررات و سازوکارهای مشخص برای مجوزدهی و حمایتنداشتند، اقدام کرده است.

وی افزود: وزارت اقتصادی و امور دارایی در این جلسه پیشنهادهایی را برای بازنگری در فرآیندهای داخلی کارگروه مربوطه که در آن وزارتخانه مستقر است، ارایه کرده که مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا ماده واحده‌ای برای تسهیلفعالیت ارایه شود.

سجادی با بیان این که تنظیم گران نیز باید همکاری‌هایلازم را برای تسریع در اجرای این طرح داشته باشند، تاکیدکرد: کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازیبا دعوت از تمامی‌اعضا و حضور کسب‌وکارهای خصوصی،نظام‌های صنفی و انجمن‌های مربوطه نسبت به آسیب‌شناسیطرح برای بهبود عملکرد سندباکس‌ها در کشور اقدام و پس از بررسی کارشناسی نسبت به اصلاح اسناد اقدام خواهد کرد.

دبیر کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضایمجازی در تشریح دستورالعمل ایجاد مدیریت یکپارچهمحیط‌های آزمون تنظیم‌گری کسب‌وکارهای نوآورانه در فضایمجازی (سندباکس) اعلام کرد: بسیاری از کشورها برای تسهیلدر روند فعالیت کسب‌وکارهای نوآورانه که نظام مشخصی برایاجرا در کشورشان ندارند از روش سندباکس رگولاتوری استفاده می‌کنند که این مهم در ایران تحت عنوان دستورالعمل ایجادمدیریت یکپارچه محیط‌های آزمون تنظیم‌گری کسب‌وکارهاینوآورانه در فضای مجازی با ایجاد دبیرخانه و کارگروه مربوطه در وزارت اقتصادی و امور دارایی انجام شده است.
وی افزود: پس از تصویب و ابلاغ، کارگروهی متشکل از ذی‌نفعانبخش خصوصی و دولتی در وزارت اقتصادی و امور داراییتشکیل و پرتال مربوطه راه‌اندازی شد تا متقاضیان نسبت به ارایه طرح‌های خود اقدام کنند.

سجادی گفت: تاکنون ۱۱ تقاضا برای کارگروه ارسال شده است که ۲ طرح تصویب و مراحل اجرایی را طی می‌کند. البته با چالش‌هایی مواجه شده که نیازمند تصحیح فرآیندها در اینزمینه است.
 
کد مطلب : ۲۷۸۸۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما