۰
در مراسم رونمایی از گزارش سالانه گروه اسنپ اعلام شد:

رایزنی برای افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی در جریان است

اسنپ با 22 سرویس و 52 میلیون کاربر، بزرگ‌ترین سوپراپ خاورمیانه است
تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۶
رایزنی برای افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی در جریان است
رایزنی برای افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی در جریان است

آی‌تی‌من- عصر روز یکشنبه اول خرداد، گروه اسنپ با برگزاری مراسمی در هتل اسپیناس پالاس تهران، از گزارش عملکرد خود در سال 1400 و هم‌زمان از دو بنیان‌گذار خارجی خود رونمایی کرد.

در این مراسم که با حضور خبرنگاران برگزار شد، محمد خلج، مدیرعامل اسنپ از رایزنی برای دریافت مجوز افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی خبر داد.

خلج در این مراسم ضمن ابراز تأسف از اوضاع اقتصادی کشور گفت: اسنپ به عنوان یک شرکت فعال در حوزه حمل و نقل درون شهری، خود را درباره درآمد کاربران راننده و هزینه کاربران مسافر مسوول می‌داند و برقرار تعادل بین هزینه و درآمد این دو گروه کاربران را با توجه به شوک افزایش قیمت‌ها، وظیفه‌ای که بر دوش این شرکت است.

وی با بیان اینکه خواسته‌های هر دو گروه کاربران اسنپ منطقی است، گفت: رانندگان که در‌صورت کم‌بودن قیمت‌ها از فعالیت در این ناوگان دلسرد می‌شوند و مسافران هم ممکن است اسنپ را از سبد مصرف خود حذف کنند.
 
محمد خلج، مدیرعامل اسنپ

مدیرعامل اسنپ با بیان اینکه تاکسی‌های اینترنتی براساس مصوبات مربوط به نرخ افزایش تاکسی‌های اینترنتی افزایش قیمت سالانه را متناسب با نرخ تورم اعمال خواهند کرد، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم که در تعیین قیمت تاکسی‌های اینترنتی، معیشت و هزینه‌های رانندگان و همچنین مشکلات مسافران را در نظر بگیریم.

خلج در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های این شرکت در حوزه مسوولیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: اسنپ ۵ طرح در بخش نیکوکاری اسنپ‌کلاب با کمک خیریه‌های معتبر اجرا کرده که نتیجه آن بیش از ۵۹۱ هزار بار مشارکت کاربران در این طرح بوده است. این شرکت همچنین بیش از 15 هزار راننده را شامل افراد دارای معلولیت، جانبازان، خانواده‌های شهدا و بیماران خاص، از پرداخت کمیسیون معاف کرده که رقم این کمیسیون بیش از 35 میلیارد تومان بوده است. همچنین کد‌های تخفیف ویژه مسافران، از جمله کدهای تخفیف اوتیسم، واکسیناسیون و موسسات خیریه را معرفی و اهدا کرده است.

 جهان باید از روی دست ما کپی کند    
ایاد الکسار، یکی از بنیانگذاران اسنپ که ملیتی آلمانی دارد، در مراسم یکشنبه شب، نخستین بار معرفی شد و به سخنرانی پرداخت.وی گفت: در سال 2014 برای حل یک مساله به ایران آمدیم و من به تیم اسنپ و دستاوردهای‌مان در این هشت سال افتخار می‌کنم.

الکسار با بیان اینکه اسنپ بزرگ‌ترین شرکت فناوری در خاورمیانه است که به دست نیروهای داخلی ایجاد شده، گفت در این مسیر چالش‌های بسیاری داشتیم تا سرویسی با بیش از ۵۰ میلیون کاربر بسیازیم.

وی افزود: هیچ کارآفرینی در دنیا برای استفاده از سرویس‌های ابری، به این فکر نمی‌کند که سرویس را خود بسازد؛ بلکه از خدمات ابری مانند گوگل یا آمازون استفاده می‌کند. ولی ما همه چیز را از پایه بنا کردیم. تیمی که اسنپ کلاد را توسعه داد، بعدها جدا شد و سرویسی برای تمام دنیا ارایه کرد.
 
ایاد الکسار، هم‌بنیان‌گذار اسنپ

وی در زمینه مشکلات جذب سرمایه‌گذار نیز گفت: همه می‌گفتند چرا به این منطقه می‌روید. اما تیم اسنپ ثابت کرد که آنها (سرمایه‌گذاران خارجی) اشتباه می‌کردند. من در یک کوچکی در آلمان زندگی می‌کنم و حالا وقتی به آنجا می‌روم انگار وارد قرون وسطی شدم؛ در حالی که در ایران همه چیز دیجیتالی است و می‌توان از همین سوپراپ به تمامی این فناوری ها که در برخی شهرهای اروپایی نیست دست پیدا کرد.

الکسار گفت: ما می‌خواهیم استانداردی بسازیم که سایر کشورها از ما کپی کنند. در این مسیر اشتباهاتی داشته‌ایم؛ اما از آنها درس می‌گیریم.

محمود فوز دیگر بنیانگذار اسنپ نیز در این رویدا ضمن ابراز خشنودی از داشتن تیمی جوان و در اختیار داشتن بزرگترین سرویس حمل و نقل آنلاین کشور اعلام کرد تیم اسنپ باید خطاهای خود را ببیند چرا که مصون از خطا نیست.

فوز با اشاره به دوران کرونا اعلام کرد که در یک دوره کوتاه و همزمان با همه‌گیری، 50 درصد سفارشات کم شد اما تلاش و اتحاد ما باعث شد که حتی یک نفر از نیروهای گروه اسنپ تعدیل نشود و امروز اسنپ 4 برابر بزرگ‌تر از زمان شروع همه‌گیری کروناست.

وی افزود: ما منابع انسانی خود را در تیم‌ها جابه‌جا کردیم و به توسعه گروه‌های جدید اسنپ نظیر تله مدیسین و فروشگاه‌های آنلاین پرداختیم. در سال ۱۴۰۰ ما ۴۳ درصد در حمل و نقل رشد کردیم و رکورد سه میلیون سفر روزانه در ایران را ثبت کردیم که در دنیا یک عدد بزرگ و کم سابقه است.

فوز تاکید کرد که اسنپ فقط در تهران یک میلیون سفر روزانه دارند که حتی اوبر در شهرهای بزرگ به این تعداد سفر نمی‌رسد.

محمد فوز، هم‌بنیان‌گذار اسنپ

فوز با بیان اینکه سهم اسنپ از بازار ایران، حدود 90 درصد است، گفت: ما به شفافیت اعتقاد داریم و به همین دلیل، با وجودی که یک شرکت خصوصی هستیم، آمارها و اعداد خود را منتشر می‌کنیم.

 آمارهایی از اسنپ
گفتنی است که بر اساس گزارش عملکرد سال 1400 گروه اسنپ، این گروه هم اکنون دارای بزرگ‌ترین سوپراپلیکیشن خاورمیانه با بیش از 22 سرویس است.

در این میان، سه سرویس اعتباری، گیشه و داروخانه در سال 1400 به این سوپراپ افزوده شده‌اند.

تعداد کل کاربران اپلیکیشن اسنپ بیش از 57 میلیون نفر است که در سال گذشته تعداد این کاربران 25.9 درصد رشد کرده است. به این معنی که بیش از 10 میلیون و 900 هزار نفر، کاربران جدیدی هستند که در سال 1400 به این اپلیکیشن پیوسته‌اند.

بر اساس این گزارش، کاربران در سال گذشته، بیش از 218 میلیون و 588 ساعت را در اسنپ گذرانده‌اند و بیش از 7 میلیارد و 406 کیلومتر با اسنپ سفر کرده‌اند.

بر اساس گزارش اسنپ، در سال گذشته حدود 71 هزار گزارش شکایت از کاربران مسافر و راننده اسنپ دریافت شده که 6700 مورد (معادل 9 درصد) آنها حاد بوده و منجر به جلب رضایت شده است.


 
کد مطلب : ۲۷۸۸۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما