۰
سازوکار تامین ارز مورد نیاز در دست تدوین

مانعی برای ثبت سفارش موبایل وجود ندارد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۹
مانعی برای ثبت سفارش موبایل وجود ندارد
مانعی برای ثبت سفارش موبایل وجود ندارد

آی‌تی‌من- در این جلسه گزارشی از وضعیت بازار و روند عرضه و تقاضای تلفن همراه توسط اصناف و واردکنندگان ارایه شد تا برنامه ریزی‌های تخصصی پیرامون روند تامین موبایل، ثبت سفارش، نحوه تخصیص و تامین ارز مورد نیاز به منظور تنظیم بازار تلفن همراه کشور صورت گیرد.

همچنین ضمن اعلام عدم ممنوعیت واردات یک یا چند برند، مقرر شد تمامی گوشی‌های تلفن همراه همچون گذشته امکان ثبت سفارش داشته باشند.

در این جلسه مقرر شد تا سازمان توسعه تجارت با مشورت انجمن و اتحادیه ساز و کاری را طراحی کند تا با کمترین فشار بر منابع ارزی دولت، به بهترین نحو موبایل وارد کشور شود و با کمترین قیمت به دست مصرف کننده نهایی برسد. و نیز پیگیری‌هایی فوری در خصوص از صرفه انداختن سوء استفاده از واردات رویه مسافری صورت گیرد تا تجارت قانونی در مسیر همواری صورت پذیرد.

همچنین در خصوص فعالیت بیشتر شرکت‌های واردکننده نیز با توجه به رتبه بندی، ممیزی و ضرائب وارداتی سال‌های گذشته اولویت‌هایی برای شرکت‌های فعال منظور شود.

گفتنی است در جهت بهبود در فرایند تخصیص و تامین ارز، توصیه شد تا شرکت‌هایی که بیش از حد امتیاز خود ثبت سفارش داشته‌اند، سریعا نسبت به ابطال ثبت سفارش مازاد اقدام کنند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۹۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما