۰
انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیویی آنلاین:

صدا و سیما رگولاتور بی‌طرفی برای شبکه نمایش خانگی نیست

تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۹
صدا و سیما رگولاتور بی‌طرفی برای شبکه نمایش خانگی نیست
صدا و سیما رگولاتور بی‌طرفی برای شبکه نمایش خانگی نیست
 
آی‌تی‌من- اطلاعیه انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئویی به این شرح است:

«انجمن صنفی شرکت‌های ویدئویی آنلاین، در پی انتشار اخباری مبنی بر احتمال لغو مجوز پلتفرم‌های نماوا و  فیلیمو از سوی ساترا طی این اطلاعیه اعلام می‌کند؛ ما به عنوان انجمن صنفی شرکت‌های ویدئویی آنلاین بیش از همه بر ضرورت وجود یک نهاد ناظر و رگولاتور حوزه شبکه نمایش خانگی به شرط بی‌طرفی تاکید داریم و از تمام ارکان و شورا‌های عالی کشور تقاضا داریم؛ یک رگولاتور بی‌طرف برای این حوزه انتخاب کنند.
 
رگولاتوری که با تعامل سازنده و به دور از تضاد منافع، از رشد و پیشرفت این صنعت مسرور و خشنود باشد و نه غمگین و افسرده!
 
تهیه‌کنندگان، کارگردانان و پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی به فعالیت در چارچوب قوانین و خطوط فرهنگی کشور اعتقاد دارند، ولی متاسفانه به‌دلیل عدم تعریف مرزهای صوت و تصویر فراگیر هر روز شاهد بسط قلمرو تنظیم‌گری صدا و سیما هستیم. و ‌این تضاد منافع، ما را با انتظارات و چارچوب‌های غیرقابل تولید و اجرا مواجه کرده است، این مسئله برای اهالی فرهنگ و کسب و کارهای دانش بنیان در این شرایط سخت اقتصادی و مهاجرت جوانان نتیجه‌ای جز یأس و ناامیدی ندارد.
 
انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوئی آنلاین آمادگی کامل خود را برای شرکت در جلسات مشورتی و بررسی دقیق‌تر معضلات و مشکلات شرایط فعلی اعلان‌ می‌دارد.»


گفتنی است که سه‌شنبه گذشته سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر خبر از بروز تخلف‌های متعددی در دو پلتفرم فیلیمو و نماوا داد و تایید کرد که احتمال ابطال مجوز این دو پلتفرم وجود دارد.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۹۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما