۰

رشد تعداد حملات سایبری در جهان

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۵
رشد تعداد حملات سایبری در جهان
رشد تعداد حملات سایبری در جهان

آی‌تی‌من- داده‌های این نظرسنجی در سطح جهانی نشان می‌دهد که حملات باج‌افزاری، نقض داده‌ها و کلاهبرداری آنلاینسال به سال افزایش یافته است. باج‌افزار از ۲۱ درصد به ۲۸درصد، نفوذ داده‌ها از ۳۲ درصد به ۴۳ درصد و کلاهبرداریآنلاین از ۳۸ درصد به ۴۶ درصد افزایش یافته است.

با نگاهی به نتایج این نظرسنجی به صورت منطقه‌ای، هند، چینو آفریقای جنوبی در بین ۳ کشور اول با بیشترین آسیبطبقه‌بندی می‌شوند.

با این حال، در رابطه با حملات باج‌افزاری، ۹۸ درصد از پاسخ‌دهندگان سطح C گفتند که این حمله بر عملیات روزمره تأثیر داشته است؛ در ۴۲ درصد موارد، حادثه تأثیر فوری و در ۲۷ درصد حتی تأثیر فوری شدیدتر بر تجارت روزمره داشته است.

علاوه بر این، ۳۸ درصد از شرکت کنندگان در سطح C در ایننظرسنجی اعلام کردند که به شدت نگران حمله سایبری احتمالیبه شرکتشان هستند.

از ۱۴ کشوری که در این نظرسنجی شرکت کردند، هند با ۹۲درصد بالاترین کشور از نظر پاسخ دهندگان سطح C بود که بیشترین نگرانی را در مورد حمله سایبری احتمالی به شرکت خود دارند. برزیل با ۸۹ درصد، اسپانیا با ۸۵ درصد و آفریقای جنوبی با ۸۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

علاوه بر این، تنها ۱۲ درصد از شرکت کنندگان در سطح C در نظرسنجی، روندهای دیجیتال را مرتبط با کسب و کار خود نمی‌دانند. با این حال، همگام با این تحولات، آسیب‌پذیری‌هایامنیتی و حملات سایبری در حال افزایش است.

به گفته کارشناسان، ۸۳ درصد از پاسخ دهندگان سطح C اظهار داشتند که شرکت آنها به‌اندازه کافی در برابر تهدیداتدیجیتال محافظت نمی‌شود. در این نظرسنجی، مونیخ ریاظهار داشت که این تعداد بالا با توجه به این واقعیت که مدل‌های کسب‌وکار به طور فزاینده‌ای بر دیجیتالی‌سازی تکیهمی‌کنند و آگاهی از تهدیدات مرتبط با آن زیاد است، شگفت‌آور است.

در عین حال، در مقایسه با بررسی سال قبل، به نظر می‌رسد در دسترس بودن بیمه سایبری بیشتر مورد توجه قرار گرفته، زیرا تعداد شرکت‌هایی که قبلاً بیمه سایبری کرده‌اند، ۲۱درصد افزایش داشته است.
 
​​​​​​​
مرجع : سایبربان
کد مطلب : ۲۷۹۰۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما