۰
تامین اجتماعی قول داد:

شیوه محاسبه حق بیمه شرکت‌های PSP بازنگری می‌شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۵
شیوه محاسبه حق بیمه شرکت‌های PSP بازنگری می‌شود
شیوه محاسبه حق بیمه شرکت‌های PSP بازنگری می‌شود

آی‌تی‌من- در این راستا پیشنهاد شد، نقطه‌نظرات پیشنهادی بخش خصوصی پیش از جلسه موردنظر تهیه و برای دبیرخانه شورای گفت‌وگو و سازمان تامین اجتماعی ارسال شود. همچنین ضرورت دارد روند اختصاصی محاسبه حق بیمه که ماهیت این گروه فعالیت را مشخص کند، تعریف شود.

شرکت‌های PSP از جمله شرکت‌های بزرگ در حوزه پولی و مالی کشور که واسطه بین بانک‌ها و مشتریان تجاری بوده و خدمات بانکی را برای عموم مردم پیاده‌سازی می‌کنند از شیوه محاسبه حق بیمه خود انتقاد دارند. در حال حاضر ۱۲ شرکت PSP در ایران فعالیت می‌کنند.

یکی از مشکلات شرکت‌های صنعت پرداخت، دریافت مفاصاحساب‌های بیمه مربوط به قراردادهای درآمدی است؛ تا سال ۱۳۹۶ مفاصاحساب اینگونه شرکت‌ها، بر اساس دریافت تعهد حسابرسی صادر می‌شد، اما از آن سال به بعد شعب تامین اجتماعی اعلام کردند نوع فعالیت شرکت‌های IT فعال در صنعت پرداخت در بخشنامه موصوف تامین اجتماعی درج نشده است؛ بنابراین با اعمال ضریب از این شرکت‌ها حق بیمه دریافت کردند.

از طرف دیگر برخی از این شرکت‌های PSP دارای مجوز دانش بنیان از معاونت علمی‌ و فناوری رئیس جمهور هستند و در ۱۱ رشته در حوزه انفورماتیک دارای گواهینامه رتبه‌بندی از سازمان برنامه و بودجه هستند؛ بنابراین سازمان تامین اجتماعی باید بر مبنای مصوبه هیات وزیران عمل کند، زیرا به استناد ماده ۱۲ این مصوبه، سازمان تامین اجتماعی مکلف است، مفاصاحساب بیمه شرکت‌هایی که دارای مجوز از شورای عالی انفورماتیک (سازمان برنامه و بودجه) یا سازمان نظام صنفی یارانه‌ای کشور هستند را در صورت عدم بدهی قطعی، طی یک روز قطعی و با دریافت تعهدنامه حسابرسی صادر کند.
 
کد مطلب : ۲۷۹۰۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما