۰
با هدف آشنایی با مسائل و مشکلات شرکت‌های عضو

معاون دادستان کل کشور از پارک فناوری پردیس بازدید کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۷
معاون دادستان کل کشور از پارک فناوری پردیس بازدید کرد
معاون دادستان کل کشور از پارک فناوری پردیس بازدید کرد

آی‌تی‌من- غلام عباس ترکی معاون دادستان کل کشور در این بازدید گفت: باید تمامی ‌نهاد‌ها از شرکت‌هایدانش بنیان حمایت کنند و موانع این شرکت‌ها را برطرف کنند.

ترکی با اشاره به حوزه بانک‌های اطلاعاتی، گمرک، بنادر و بیمه خاطر نشان کرد: این حوزه‌ها نیازمند هوشمند سازیاست، باید بانک‌های اطلاعاتی کشور با هم تعامل خوبی برقرار کنند. اما متاسفانه امروز نهادها به صورت جزیره ای عمل می‌کنند‌.

معاون دادستان کل کشور اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیانعمدتا در حوزه‌های فنی و مهندسی پیشروی داشتند اما بایددید در بهبود نظام اداری کشور و حوزه‌های علوم انسانی در حوزه دانش بنیان چه کارهایی می‌توان انجام دهیم؟ یا در شرکت‌های دانش بنیان در خصوص مبارزه با فساد چه کارهاییصورت گرفته است؟

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه نظام مالیاتی کشور می‌توانند اقدامات موثری انجام دهند، اظهار کرد: در حوزه توزیع کالا در کشور با مشکلاتی دچار است،  بخشی از گرانی‌های وضع موجود گران فروشی است، امکان این که در هر مغازه و فروشگاه یک بازرس مستقر شود، وجود ندارد، سازوکار موجود اشکالاتی دارد که باید هوشمند سازیشود‌. از همین رو باید شرکت‌های دانش بنیان ورود کنند و در جهت رفع مشکلات این چرخه با ارایه راهکارهای فنی و اجراییکمک کنند. 

ترکی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی نیازمند سامانه‌هایهوشمند و پیشگیرانه هستند. اکنون جرم اتفاق می‌افتد و پس از آن دستگاه‌‌ها وارد می‌شوند و برخورد می‌کنند. زمانی که در اراضی زراعی ساخت و ساز صورت می‌گیرد،  آن زمین دیگرقابلیت کشاورزی ندارند.

ترکی در پایان گفت: در دادستانی کل کشور اعلام آمادگیاین را داریم که موانع قضایی شرکت‌های دانش بنیان را برطرف کنیم.
کد مطلب : ۲۷۹۱۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما