۰

راه‌هایی برای جلوگیری از کند شدن گوشی

مهدی شیخ الاسلامی / مولف
تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۹
راه‌هایی برای جلوگیری از کند شدن گوشی
راه‌هایی برای جلوگیری از کند شدن گوشی

آی‌تی‌من- گوشی‌ها به دلیل همه کاره بودن، از ابزارها و اپلیکیشن‌های مختلفی برخوردارند که بودن برخی از آنها در لیست اپ‌ها باعث کند شدن و هنگ کردن دستگاه می‌شود، بر این اساس لازم است یک سری برنامه‌ها را از گوشی خود حذف کنید تا شاهد عملکرد بهتری روی دستگاه‌تان باشید.

 حذف اپ‌های از پیش نصب شده روی گوشی
اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده روی گوشی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، از جمله برنامه‌های اندرویدی هستند که باید از گوشی خود حذف کنید. اکثر کاربران اندروید این برنامه‌ها که به اصطلاح با عنوان بلوت‌ور (Bloatware) از آن‌ها یاد می‌شوند را بی‌استفاده می‌دانند. اگرچه که بعضی از برنامه‌های از پیش نصب شده روی گوشی‌های اندروید می‌توانند بسیار مفید باشند، اما برنامه‌های بلوت‌ور که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید باید فوراً حذف شوند.توجه داشته باشید که پوسته‌های مختلف اندروید بلوت ور‌های مختلفی نیز خواهند داشت که برخی از آن‌ها شامل رابط‌های کاربری سبک‌تر مثل OxygenOS و Pixel UI بوده و این در حالی است که تعدادی از آن‌ها مانند One UI و MIUI بسیار سنگین هستند.همچنین توجه داشته باشید که برخی از برنامه‌های از پیش نصب شده در اندروید را نمی‌توان حذف کرد چرا که بخش جدایی‌ناپذیری از پوسته این سیستم عامل را تشکیل می‌دهند؛ با این حال همچنان امکان غیرفعال کردن این اپلیکیشن‌های ناخواسته وجود دارد.

 حذف اپ‌های غیرقابل استفاده و قدیمی
اندروید از زمان تولد خود در سال ۲۰۰۸ تغییرات بسیار زیادی داشته است. در آن زمان کاربران گوشی‌های اندرویدی برای هر ابزار کمکی مانند چراغ قوه، اسکنر QR، ضبط ویدیو از نمایشگر، مدیا پلیر و کم کردن نور صفحه باید به صورت جداگانه اپلیکیشن نصب می‌کردند چراکه این قابلیت‌ها داخل گوشی وجود نداشت، اما خوشبختانه حالا همه چیز تغییر کرده است.به ویژه اگر از گوشی اندروید قدیمی استفاده می‌کنید ممکن است هنوز هم نیاز به دانلود برخی از برنامه‌های کاربردی داشته باشید؛ اما عمده این مشکلات حالا حل شده است. به همین دلیل هم توصیه می‌کنیم تا به دنبال این دسته از اپلیکیشن‌های کمکی روی گوشی خود بگردید و در صورت پیدا کردن هر موردی که دیگر نیازی ندارید، آن را حذف کنید.

 حذف اپ‌های مشابه
یکی از رایج‌ترین کار‌هایی که مردم انجام می‌دهند، نصب اپلیکیشن‌هایی با عملکرد مشابه و یکسان است. برای مثال می‌توان به نصب چند مرورگر، اپلیکیشن یادداشت‌برداری، اپلیکیشن‌های پشتیبان گیری، اپ‌های پیام‌رسانی و ... اشاره کرد. در بعضی مواقع هر دو اپلیکیشن ماهیت یکسانی دارند، اما به دلیل داشتن برخی ویژگی‌های مختلف هر دو آن‌ها را روی گوشی اندرویدی نگه می‌داریم.

اما واضح است که یکی از این برنامه‌ها عملکرد بهتری نسبت به دیگری دارد و به همین دلیل هم باید از شر اپلیکیشنی که کارایی کمتری نسبت به دیگری دارد خلاص شوید. برای مثال اگر از دستگاه گلکسی استفاده می‌کنید باید بین مرورگر گوگل کروم و سامسونگ اینترنت یک مورد را به عنوان مرورگر موبایل خود مورد استفاده قرار داده و دیگری را حذف کنید.

 حذف بازی‌های قدیمی
بازی‌هایی نظیر Temple Run، Angry Birds و Plants vs. Zombies در زمان خود بسیار معروف بودند و همچنان برای بسیاری از مردم محبوبیت دارد، اما اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دیگر از این بازی‌ها استفاده نمی‌کنند نیازی ندارد که فضای حافظه گوشی خود را اشغال کرده و آن‌ها را نگه دارید.

با وجود این‌که صنعت بازی‌سازی در گذشته عملکرد ضعیفی داشته است، اما همچنان می‌توان نسبت به آینده آن امیدوار بود. گوشی‌های هوشمند مدرن بسیار سریع‌تر و قوی‌تر از گذشته عمل می‌کنند و با روی کار آمدن ۵G، VR و AR به وضوح مشخص است که آینده این صنعت در دست بازی‌های موبایلی خواهد بود.

حالا بازی‌های بسیار جدید و بهتر به بازار عرضه شده که می‌توانید آن‌ها را روی گوشی موبایل خود نصب کرده تا ساعت‌ها شما را به خود سرگرم کند. بازی‌های قدیمی خود را از گوشی اندرویدی خود حذف کنید تا فضای کافی برای برنامه‌ها و بازی‌های جدیدتر ایجاد شود.

 حذف اپ‌های غیرضروری
حذف و یا غیرفعال کردن اپلیکیشن‌های قدیمی که دیگر نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید یکی از هزاران روشی است که به کمک آن می‌توانید کاری کنید که دوباره کار کردن با گوشی اندرویدی حس روز‌های اول را ایجاد کند. با انجام روش‌های این مقاله حافظه دستگاه شما تا حد بسیار زیادی خالی شده، ذخیره باتری بیشتری خواهید داشت، فشار کمتری به پردازشگر اندروید وارد می‎شود و در نهایت پیدا کردن اپ‌های مورد نظر و کار کردن با موبایل برایتان بسیار لذت بخش خواهد شد.

شما می‌توانید همیشه اپلیکیشن حذف شده را در صورت تمایل مجدداً نصب کنید، اما شاید بهتر باشد حالا کمی از فضای حافظه را خالی کرده و به گوشی هوشمند خود استراحت دهید. در آخر توجه داشته باشید که اگر اپلیکیشن‌هایی که قصد حذف آن‌ها را دارید حاوی اطلاعات مهمی هستند حتماً نسخه پشتیبان از آن تهیه کرده و یک نسخه کپی شده از آن را نگه دارید تا در صورت نیاز در دسترستان قرار بگیرد.
 
مولف : مهدی شیخ الاسلامی
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۱۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما