۰

کره شمالی هم موبایل ساخت

تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۴
کره شمالی هم موبایل ساخت
کره شمالی هم موبایل ساخت

آی‌تی‌من- کره‌ شمالی یک کشور کاملا ایزوله محسوب می‌شود که با دنیا بیرون ارتباطی ندارد و شهروندان آن در سخت‌ترین شرایط بدون هیچ‌گونه لوازم الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند یا کامپیوتر زندگی می‌کنند؛ با این‌حال، اخبار روز نشان می‌دهد این کشور تصمیم گرفته امکاناتی را برای استفاده شهروندان آزاد کند تا بتوانند زندگی نسبتا راحت‌تری درمقایسه‌با گذشته تجربه کنند؛ برهمین‌اساس، مقامات دولتی با حمایت مهندسان داخلی از دو مدل گوشی با قابلیت‌های بسیار فراوان رونمایی کرد.

براساس آخرین اخبار حوزه فناوری، کره شمالی با معرفی یک برند گوشی تحت‌عنوان Hwawon اعلام کرد می‌خواهد وارد دنیای تولید گوشی‌های هوشمند بشود. البته باید گفت اطلاعات ما دراین‌زمینه بسیار ناچیز بوده و نمی‌توان به‌صورت کامل مشخصت سخت‌افزاری یا طراحی آن را به‌شما نشان دهیم؛ تنها نکته‌ای تاکنون توسط برخی خبرگزاری‌های داخلی منتشر شده به‌ما می‌گوید این برند تازه‌تاسیس دو نسخه گوشی با ویژگی‌های پرچمدار وارد بازار می‌شوند تا شهروندان این کشور را با حال‌وهوای داشتن یک گوشی هوشمند قدرت‌مند در دستان‌شان آشنا کند.

اواخر هفته گذشته، ‌سایت خبرگزاری Daily NK به‌نقل از چندین منبع ناشناس اظهار کرد گوشی هوشمند Hwawon ماه گذشته به‌صورت رسمی معرفی شد و تنها ازطریق مراکز خدمات تلفن همراه منتخب در پیونگ‌یانگ قابل دسترسی خواهد بود؛ باوجوداین، هیچ تصویری از این دستگاه منتشر نشده و هیچ‌یک از مراکز خدماتی آن را برای فروش به‌نمایش نگذاشته‌اند. برهمین‌اساس، باید مدت‌زمان بیشتری را برای انتشار عکس‌های واقعی آن صبر کنیم.

علاوه‌براین، یک منبع اطلاعاتی می‌گوید چندین مرکز خدمات پوسترهایی را در سطح شهر نصب کردند که از کاربران می‌خواهد با شمار‌ه‌های اعلام شده برای سوال درباره گوشی‌های هوشمند Hwawon تماس بگیرند. همچنین، باید اشاره کنیم پوسترها هیچ‌گونه اطلاعاتی درمورد قیمت، مشخصات ‌سخت‌افزاری یا زبان طراحی آن به‌نمایش نمی‌گذارد؛ به‌بیانی‌ساده‌تر، این محصول تا زمان عرضه یک راز باقی می‌ماند یا حتی می‌تواند هیچ‌گاه وارد بازار نشود.

اطلاعات خاصی درباره Hwawon وجود ندارد، اما می‌دانیم ماه گذشته نهادهای نظارتی اعلام کرد دو نسخه Hwawon 301 و Hwawon 201 وارد بازار می‌شود که نسخه کوچک‌تر با قیمت ۵۰۰ دلار و مدل بزرگ‌تر به‌قیمت ۷۵۰ دلار به‌فروش می‌رسد. ازسوی‌دیگر، یک منبع جدید ادعا کرد با شماره مرکز خدمات تماس گرفته و طی صحبتی که مسئولان پشتیبانی داشته به وی اعلام کردند این دستگاه‌ها شامل فناوری تشخیص چهره، سیستم دوربین قدرت‌مند، تراشه پرچمدار و میزان حافظه رم بالا است.

منبع خبری موردبحث اظهار کرد گوشی‌های هوشمند Hwawon در همان کارخانه‌ای تولید خواهد شد که دستگاه‌های بی‌سیم و ارتباطی نظامیان این کشور درآن ساخته می‌شود
 
کد مطلب : ۲۸۲۲۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما