۰
آغاز ثبت نام از امروز

رویداد VC Cup با هدف اتصال استارت‌آپ‌ها به سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۸
رویداد VC Cup با هدف اتصال استارت‌آپ‌ها به سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود
رویداد VC Cup با هدف اتصال استارت‌آپ‌ها به سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود

آی‌تی‌من- نشست خبری هاب سرمایه‌گذاری شریف، دیروز در محل دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف تهران با حضور رسول جلیلی، رییس دانشگاه، آزاده کبریایی، مدیر مرکز کارآفرینی و حسن حدادپور، معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه برگزار شد.

کبریایی در ابتدای این نشست با تشریح سابقه فعالیت مرکز کارآفرینی شریف گفت: این مرکز در سال 1379 و در زمانی که مفهوم کارآفرینی به شکل امروز شناخته شده نبود، با هدف آشنایی دانشجویان با فضای کسب‌وکار، نوآوری و کارآفرینی تاسیس شد و امروز، وجود مراکز کارآفرینی در تمامی‌دانشگاه‌ها به یک ضرورت تبدیل شده است. 

وی افزود: مرکز کارآفرینی شریف دو رسالت کارآفرینی و آموزش نیروی کار برای سایر کارآفرینان را برای خود تعریف کرده و به این منظور، فعالیت‌های خود را در چهار واحد آموزش، ترویج، مدرسه اشتغال و واحد کاریابی پیگیری می‌کند. مسابقات VC Cup نیز در واحد ترویج این مرکز برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

کبریایی با بیان اینکه نخستین دوره VC Cup در سال 1386 با هدف کشف استعدادهای برتر پایه‌گذاری شد، افزود: از امسال این رویداد با ظاهر و اهداف جدید و با عنوان هاب سرمایه‌گذاری شریف به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مدیر مرکز کارآفرینی شریف توضیح داد: سیاست‌های ما در دوازدهمین دوره این رویداد تغییر کرده و می‌خواهیمرسالت واقعی یک هاب سرمایه‌گذاری و تسهیل‌کننده برای استارت‌آپ‌ها، دانشجویان و سرمایه‌گذاران را ایفا کنیم. به همین دلیل هم از امسال به جای اعطای جایزه، رویکرد اتصال استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران را دنبال می‌کنیم.

کبریایی گفت: در این مسیر با 20 شرکت هم به توافق دوجانبه رسیده‌ایم.

وی اظهار امیدواری کرد که در این دوره تا ۲ میلیاردتومان سرمایه برای تیم‌های شرکت کننده تامین شود.

امید خلج، دبیر هاب سرمایه‌گذاری شریف نیز در ادامه این نشست خبری، با بیان اینکه ثبت نام این رویداد از امروز (دوشنبه، 13 تیرماه) آغاز می‌شود و تا 30 مردادماه ادامه خواهد داشت، به تشریح فرایند اجرای VC Cupدوازدهم پرداخت.

به گفته وی، رویداد VC Cup سه سطح ایده، MVP و توسعه بازار و در ۹ محور فینتک، کسب و کارهایپایدار،‌هارد تک، تجارت الکترونیک، صنایع خلاق، سلامت کشاورزی و مواد غذایی، منابع انسانی و آموزش و فضا پایه برگزار می‌شود.

خلج گفت: پس از ثبت نام، به تیم‌ها برای مکتوب کردن طرح‌ها کمک می‌شود و سپس تیم‌ها مراحل غربالگری و عارضه‌یابی را می‌گذرانند. ارزیابی کمیته سرمایه‌گذاریمرحله بعدی است که به این منظور با یکی از هاب‌هایسرمایه‌گذاری تفاهمی‌به منظور ارزیابی تیم‌ها از ابعاد مختلف منعقد شده است.

وی افزود: در مرحله بعد و با رویکرد مسوولیت اجتماعی، برای تمامی‌تیم‌ها گزارشی شامل نقاط ضعف و قوت‌شانآماده می‌کنیم تا بتوانند به برطرف کردن مشکلات‌شانبپردازند.

خلج گفت: تیم‌هایی که حد نصاب‌های لازم را در ارزیابی‌ها کسب کنند، وارد یک دوره یک ماهه منتورینگ و آموزش مهارت‌های نرم برای حضور در برنامه معرفی به سرمایه‌گذار می‌شوند و بین 3 تا ده تیم در هر محور ارایه خواهند داشت. پس از آن نیز ما نقش تسهیل‌گری را ایفا می‌کنیم و حمایت را تا توافق استارت‌آپ با سرمایه‌گذارادامه می‌دهیم.

وی افزود: در این دوره به ایده‌های برتر جایزه خواهیم داد ولی برای MVP و محصول فقط جذب سرمایه و توسعه بازار را دنبال می‌کنیم.

در ادامه این نشست خبری، طراح هویت بصری جدید VC Cup و همچنین مدیرعامل شرکت آواپرداز به عنوان یکی از حامیان این رویداد توضیحاتی را ارایه دادند.

رسول جلیلی، رییس دانشگاه صنعتی شریف نیز با اشاره به معضلات و فرصت‌هایی که در پی شیوع ویروسکرونا، در سیستم آموزشی دانشگاه به‌وجود آمدهاست، گفت: در دو سال اخیر بر خلاف سال‌های گذشته که دانشجویان در کنار تحصیل مشغول به کار بودند، اکثر دانشجویان در کنار اشتغال به کار، سعی بر ادامه تحصیل دارند. 

جلیلی همچین به رویکرد جدید دانشگاه شریف مبنی بر اجرای ایده Co-op اشاره کرد که بر اساس آن، به دانشجویان علاقه‌مند اجازه داده می‌شود بعد از گذراندن 4 ترم و در صورت احراز شرایط، به مدت یک سال در یک شرکت مرتبط به کار بپردازند.

در ادامه این نشست خبری نیز تفاهم نامه هابسرمایه‌گذاری شریف و شرکت آواپرداز با هدف اجرای این رویداد در کرمان، به امضای دکتر کبریایی و امین ادهمی، مدیرعامل آواپرداز رسید.

گفتنی است برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به وب‌سایت این رویداد در آدرس https://vccup.sharif.irمراجعه کنید.
​​​​​​​
کد مطلب : ۲۷۹۲۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما