۰
دولت، وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی پیگیر اختلال اینترنت

رییس جمهور: خللی در اینترنت ایجاد نشود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۰
رییس جمهور: خللی در اینترنت ایجاد نشود
رییس جمهور: خللی در اینترنت ایجاد نشود

آی‌تی‌من-  نخستین واکنش را وزارت ارتباطات داشت و انتشار خبری اعلام کرد: در جلسه‌ای با حضور وزیر ارتباطات ابعاد این مساله بررسی شد. بر اساس گزارش‌های ارایه شده در جلسه، متاسفانه در طراحی و اجرای این حوضچه اصول حرفه‌ای، امنیتی و پدافند غیر عامل توسط شرکت مخابرات رعایت نشده بود.

در این راستا مسوول پدافند غیر عامل وزارتخانه مامور شد که وضعیت تمامی حوضچه‌ها و مراکز مخابراتی را از جهت رعایت اصول امنیتی و پدافند غیر عامل بررسی کرده و مشکلات احتمالی را جهت اقدامات اصلاحی به شرکت مخابرات ابلاغ کند.

در ضمن به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شد که با استفاده از ظرفیت کمیسیون تنظیم مقررات، تصمیمات لازم در خصوص پاسخگویی شرکت مخابرات و نیز جبران خسارات وارده به مشترکین از سوی این شرکت اتخاذ شود.

 دستور رییس جمهور به وزیر ارتباطات
مساله اختلال اینترنت مورد توجه هیات دولت نیز قرار گرفت و در همین راستا روز چهارشنبه ارایه گزارشی از وضعیت اختلالات شبکه ارتباطی و اینترنت ثابت و همراه در کشور، موضوع دیگری بود که در جلسه هیئت دولت مطرح شد  که رییس جمهور پس از استماع گزارش وزیر ارتباطات در این باره، به برخی گلایه‌های مردمی در این خصوص پرداخت و گفت: وزارت ارتباطات با دقت و جدیت مواردی از این دست را پیگیری کند تا خللی در خدمات رسانی به مردم و فعالیت کسب‌وکارها و مشاغلی که در بستر فضای مجازی جریان دارد، ایجاد نشود.

 معرفی عاملان اختلال اینترنت به دادگاه
در همین راستا دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز تخطی برخی پیمانکاران از دستورالعمل‌ها از جمله استفاده از مسیر کابل‌های برق فشار قوی برای شبکه‌های ارتباطی را از علل اختلال اخیر دانسته است.

به گزارش تسنیم، در نشست شورای عالی فضای مجازی به ریاست رییس جمهور علل و عوامل اختلال اخیر در شبکه اینترنت پایتخت و برخی نقاط دیگر کشور، بررسی شد که در این جلسه وزارت ارتباطات مامور شد عاملان اختلال اخیر اینترنت را به دستگاه قضا معرفی کند.

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، تخطی برخی پیمانکاران از دستورالعمل‌ها از جمله استفاده از مسیر کابل‌های برق فشار قوی برای شبکه‌های ارتباطی را از علل اصلی اختلال اخیر در شبکه اینترنت پایتخت و برخی نقاط دیگر کشور دانست و گفت: در جلسه شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات مکلف شد، عوامل بروز حادثه را شناسایی و به قوه قضاییه معرفی کند.

چندروز گذشته بود که به علت آتش‌سوزی در حوضچه ارتباطی مرکز قدس شرکت مخابرات ایران که ظهر روز دوشنبه (10 مرداد) اتفاق افتاد، باعث شد که شبکه اینترنت سیار و ثابت و حتی آنتن دهی برخی اپراتورهای موبایل با چالش مواجه شود.

همچنین فیروزآبادی تاکید داشت که در جلسه شورای عالی فضای مجازی، مرجع تصویب 39 اقدام در زمینه‌های اقتصاد دیجیتال، رمزارز، فناوری‌های مالی، دیپلماسی عمومی و سواد فضای مجازی را تعیین و دستگاه‌های مرتبط را مکلف کرد ظرف 3 ماه، این موارد را برای تصویب به مرکز ملی فضای مجازی ارجاع دهند.
 
کد مطلب : ۲۷۹۴۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين