۰

موبایل را شب‌ها خاموش کنید

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۵
موبایل را شب‌ها خاموش کنید
موبایل را شب‌ها خاموش کنید

آی‌تی‌من-  پیمایش در شبکه‌های اجتماعی، چک کردن ایمیل، یافتن آخرین اخبار و بازی کردن، همگی از ویژگی‌هایی هستند که دارندگان گوشی‌های هوشمند از آن استفاده می‌کنند. با این حال، اگرمراقب استفاده از گوشی هوشمند خود نباشید ممکن است به آن اعتیاد پیدا کنید و تلفن را همیشه در دست خود نگه دارید.

به گزارش سایت slashgear؛ طبق داده‌های منتشر شده توسط Asurion در سال ۲۰۱۹، نیمی‌از آمریکایی‌ها گفتند که گوشی‌های هوشمندشان به آن‌ها کمک می‌کند تا تعادل بهتری در کار و زندگی داشته باشند. اما کارشناسان توصیه می‌کنند که کاربران نباید همیشه از گوشی‌های هوشمند استفاده کنند. به گفته دانشمندان، استفاده از تلفن در شب ممکن است سلامت افراد را به خطر بیاندازد. خاموش کردن برخی از ویژگی‌های تلفن همراه در شب باعث بهبود عملکرد مغز و بدن می‌شود.

گوشی‌های همراه، دارای طول موج نور آبی هستند که توسط منابع نور مصنوعی در این دستگاه تولید می‌شوند. آزمایش‌ها نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض نور آبی، به ویژه قبل از خواب می‌تواند بر کیفیت آن تأثیر بگذارد. طبق گفته بنیاد خواب، نور آبی ترشح ملاتونین، هورمون مسئول ایجاد احساس خواب آلودگی را مختل می‌کند. این هورمون برای ما که در طول روز فعال هستیم مفید است.

پس از غروب خورشید، نور آبی ریتم شبانه روزی طبیعی بدن را به هم می‌زند و منجر به مشکلات سلامتی مانند چاقی، سرطان، بیماری قلبی و دیابت می‌شود. همچنین نور‌های آبی ممکن است بینایی شما را به خطر بیندازند. مطالعات نشان داده‌اند که از بین تمام نور‌های موجود در طیف، نور آبی بیشترین انرژی را حمل می‌کند و اگر افراد بیش از حد در معرض نور قرار بگیرند چشمشان دچار آسیب می‌شود. طبق تحقیقات دانمشندان، کودکان و نوجوانانی که قبل از خواب از گوشی همراه استفاده می‌کنند یا در هنگام استراحت گوشی را در نزدیکی خود قرار می‌دهند نمی‌توانند درست بخوابند و کیفیت خوابشان کاهش میابد. 
کد مطلب : ۲۷۹۴۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما