۰

ماسک اطلاعات تازه‌ای درباره روبات اوپتیموس ارایه کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۸
ماسک اطلاعات تازه‌ای درباره روبات اوپتیموس ارایه کرد
ماسک اطلاعات تازه‌ای درباره روبات اوپتیموس ارایه کرد

آی‌تی‌من-  ایلان ماسک اخیرا در نشریه رسمی اداره فضای مجازی چین، یادداشتی را منتشر کرده است.

ماسک در این یادداشت با عنوان «باور به فناوری برای آینده‌ای بهتر» اهداف خود را برای اسپیس ایکس تکرار کرد تا بشریت را قادر سازد چند سیاره‌ای شود و تسلا به ظهور انرژی پایدار سرعت بخشد.

ماسک همچنین بخش کاملی از این یادداشت را به «تسلا اپتیموس»، پروژه روبات انسان نمای این شرکت اختصاص داد. وی اخیراً گفته بود که پروژه روبات به اولویت تسلا تبدیل شده است.

ماسک در این مطلب نوشت: خودروهای امروزی به طور فزاینده‌ای شبیه روبات‌های چرخدار هوشمند و متصل به وب هستند. در واقع، علاوه بر خودروها، روبات‌های انسان‌نما نیز در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند و تسلا یک روبات انسان‌نمای همه‌منظوره (Tesla Bot) را در سال 2021 راه‌اندازی کرده است. روبات تسلا از نظر قد و وزن مانند یک فرد یک بزرگسال است و می‌تواند اجسام سنگین را حمل کند، قدم‌های کوتاه و سریع بردارد و صفحه نمایش روی صورت آن یک رابط تعاملی برای ارتباط با مردم است. 

وی افزود: شاید تعجب کنید که چرا ما این روبات را با پا طراحی کرده‌ایم. زیرا جامعه بشری مبتنی بر تعامل یک انسان نمای دوپا با دو بازو و ده انگشت است. بنابراین اگر بخواهیم روبات با محیط خود سازگار شود و بتواند کاری را که انسان‌ها انجام می‌دهند انجام دهد، باید تقریباً به اندازه، شکل و توانایی‌های یک انسان باشد.

ماسک در ادامه نوشت: روبات های تسلا در ابتدا برای جایگزینی افراد در کارهای تکراری، خسته کننده و خطرناک در نظر گرفته می‌شوند. اما چشم انداز این است که آنها به میلیون‌ها خانوار خدماتی مانند پخت و پز، چمن‌زنی و مراقبت از سالمندان ارائه دهند.

دستیابی به این هدف مستلزم آن است که روبات‌ها به اندازه کافی باهوش باشند و ما توانایی تولید انبوه آنها را داشته باشیم. روبات‌های چهار چرخ ما – ماشین‌ها - نحوه سفر و حتی زندگی مردم را تغییر داده‌اند. روزی که مشکل خودروهای خودران (یعنی هوش مصنوعی در دنیای واقعی) را حل کنیم، می‌توانیم فناوری هوش مصنوعی را به روبات‌های انسان‌نما نیز تعمیم دهیم که کاربرد بسیار گسترده‌تری نسبت به خودروها خواهند داشت. وی افزود: ما قصد داریم اولین نمونه اولیه یک روبات انسان نما را در سال جاری به بازارعرضه کنیم و تمرکز خود را بر بهبود هوش آن و حل مشکل تولید در مقیاس بزرگ قرار دهیم. پس از آن، با افزایش مقیاس تولید و کاهش هزینه‌ها، فواید روبات‌های انسان نما سالانه افزایش می‌یابد. در آینده، یک روبات خانگی ممکن است ارزان‌تر از یک ماشین باشد. شاید در کمتر از یک دهه، مردم بتوانند یک روبات برای والدین خود به عنوان هدیه تولد بخرند.

وی در پایان نوشت: می‌توان پیش‌بینی کرد که با قدرت روبات‌ها، دورانی از فراوانی کالاها و خدمات ایجاد کنیم که در آن همه می‌توانند زندگی فراوانی داشته باشند. شاید تنها کمبودی که در آینده وجود خواهد داشت این باشد که خودمان را انسان بسازیم.
 
کد مطلب : ۲۷۹۵۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما