۰

خواب اپل برای درآمد تبلیغات فیس‌بوک

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۳
خواب اپل برای درآمد تبلیغات فیس‌بوک
خواب اپل برای درآمد تبلیغات فیس‌بوک

آی‌تی‌من- اپل در گذشته معتقد بود باید از درآمدهای تبلیغاتی فیس بوک درآمد بیشتری کسب کند. تبلیغاتی که اپل از آنها انتظار کسب درآمد داشت،‌ پست‌هایی بود که که به کاربران اجازه می‌داد در ازای پرداخت پول محتوایشان به افراد بیشتری نشان دهند.

اپل بر این باور بود که این نوع پست‌ها به نوعی خرید درون برنامه ای هستند و این شرکت می‌تواند درآمدی از آنها داشته باشد. اما متا در واکنش به این موضوع گفت که این نوع پست‌ها تبلیغات هستند و اپل نمی‌تواند سهمی ‌در آنها داشته باشد.

اپل و متا در سال 2016 تا 2018 درباره حق اشتراک در فیس بوک مذاکره کرده بودند. این توافق اجازه می‌داد تبلیغات از فیس بوک حذف شوند که می‌توانست به نفع اپل باشد. چون می‌توانست درآمدهایی را از خرید حق اشتراک بدست بیاورد. اما طرفین نتوانستند روی این ایده به تفاهم برسند.

اکنون این دو شرکت اختلافات بیشتری پیدا کرده اند. اپل در سال 2021 قابلیتی را در سیستم عامل iOS 14.5 به کاربران ارائه داد که تاثیر مستقیم و زیادی روی تبلیغات فیس بوک گذاشت و 10 میلیارد دلار به درآمد این شبکه اجتماعی از راه تبلیغات ضربه زد. وال استریت ژورنال نوشته مدیران فیس بود ایده توقف جمع آوری اطلاعات شخص ثالث را در سال 2018 در نظر داشتند اما زاکربرگ مخالف بود و می‌گفت این ساز و کار باید باقی بماند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۵۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما