۰

آیا اپل آیفون ۱۴ مینی را تولید می‌کند

تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۵
آیا اپل آیفون ۱۴ مینی را تولید می‌کند
آیا اپل آیفون ۱۴ مینی را تولید می‌کند

آی‌تی‌من- در حالی که زمان زیادی تا رونمایی از آیفون‌های جدید اپل باقی نمانده، بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که اپل احتمالا نسخه مینی آیفون 14 را عرضه نخواهد کرد. البته دلایلی که برای عرضه نشدن این مدل از آیفون ارایه شده خیلیعجیب نیست؛ به هر حال، اکثر تحلیلگران به شکست کامل نسخه‌ی مینی آیفون ۱۴ از نظر فروش اشاره می‌کنند.

البته اپل اولین بار با عرضه آیفون 12 مینی اینشکست تجاری را تجربه کرده بود، اما تصمیم گرفت که آیفون 13 مینی را عرضه کند. در نهایت نتیجه یکشکست تجاری دیگر چیزی غیر از عدم استقبال از ایننسخه نبود.

حالا به نظر می‌رسد اپل قصد دارد فقط روی نسخه‌هایبزرگ‌تر تمرکز کند. نسخه‌ی Pro Max یکی از موفق‌ترین‌ها به شمار می‌رود، اگرچه گران‌تر است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل تصمیم به اضافه کردن یک مدل بزرگ‌تر به خط تولید آیفون پایه کرده که قرار است با نام آیفون 14 مکس به بازار عرضه شود و گفته می‌شود این مدل به جای آیفون 14 مینی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد؛ نسخه جدید مکس با پنل 6.7 اینچی همانند پرو مکس خواهد بود.

در سال 2020، اپل نسخه مینی آیفون را برای اولین بار با نام آیفون 12 مینی معرفی و یک استراتژیبازاریابی جدید اتخاذ کرد؛ این شرکت سعی کرد با گوشی‌های هوشمند کوچک‌تر، ارزان‌تر و جمع و جورتر مشتریان جدیدی را جذب کند. با این حال، نتایج با چیزی که اپل در نظر گرفته بود فاصله زیادی داشت. دو ماه پس از عرضه رسمی، مدل مینی تنها 6 درصد از کل فروش آیفون را به خود اختصاص داد. اپل با دیدن اینفاجعه بی سابقه تصمیم به تعلیق تولید گرفت.

سال بعد، اپل از آیفون 13 مینی رونمایی کرد تا اشتباهات گذشته را جبران و به اصطلاح اصلاح کند. با این حال، عرضه این مدل یک بار دیگر هم یک شکست غم انگیز بود. در واقع عملکرد آن نسبت به نسل قبل بدتر بود.

فروش این مدل فقط سه درصد از کل فروش گوشی‌هایسری آیفون ۱۳ را به خود اختصاص داد، زیرا فقط تعداد کمی از کاربران این مدل را انتخاب کردند. بنابراین، امیدزیادی برای آیفون 14 مینی وجود ندارد و ممکن است تولید و عرضه آن به یک فاجعه بزرگ‌تر تبدیل شود.

دلایل مختلفی برای فروش ضعیف آیفون‌های مینیوجود دارد. اولا از نظر تاریخی، کاربران اپل همیشهنسخه‌هایی که نمایشگر بزرگ‌تر دارند را ترجیح می‌دهند. علاوه بر این، کاربران ارزیابی می‌کنند که چه چیزیارزش بیشتری از پول به آنها ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، آیفون مینی خیلی ارزان‌تر از نسخه استاندارد نیست. بنابراین کاربران ترجیح می‌دهند مدل قدیمی دستگاهی را انتخاب کنند که صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد و امکانات بیشتری در اختیارشان قرار می‌دهد. به عنوان مثال، در مقایسه با قیمت مینی جدید، آیفون 12 مینی در سال ۲۰۲۰ از محبوبیت کمتری نسبت به آیفون SE، آیفون 11 و آیفون XR برخوردار بود. بنابراین، انتشار آیفون 14 مینی بی معنی است.

اپل امسال مدل‌های جدید آیفون 14 را عرضه خواهد کرد. در میان آنها، این شرکت از آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس رونمایی خواهد کرد. البته این‌ها تنها مدل‌هاییخواهند بود که دارای تراشه سری‌عتر اپل A16 و طراحیصفحه نمایش جدید هستند. نسخه‌های پرو نیز یکدوربین ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 8K را به همراه خواهند داشت. در همین حال، آیفون 14 و 14 مکس با تراشه A15 قدیمی‌تر عرضه خواهد شد.

از آنجا که مدل آیفون 14 مکس جدید است، احتمالا کاربران زیادی منتظرند که ببینند آیا این نسخه واقعا گزینه بهتری نسبت به آیفون 14 مینی خواهد بود یاخیر. از این گذشته، کاربران همچنان ممکن است انواع Pro را به دلیل جذابیت بیشتر ترجیح دهند.

تاریخ معرفی آیفون ۱۴
ظاهراً تاریخ معرفی و عرضه آیفون ۱۴ – iPhone ۱۴زودتر از آن چیزی است که فکرش را هم می‌کردیم. ایناطلاعات را یک منبع موثق فاش کرده است.

اگر اطلاعاتی که MacRumors منتشر کرده درست باشد، نسل جدید آیفون‌های اپل خیلی زودتر از انتظار، هفتم سپتامبر (۱۶ شهریور) وارد بازار خواهد شد. این نشان می‌دهد تاریخ معرفی و عرضه آیفون ۱۴ زودتر از نسل قبلی اتفاق خواهد افتاد. البته به خاطر داشته باشید که این نسل تغییرات گسترده‌ای نسبت به نسل قبلی نداشته و نام «آیفون ۱۳ اس» بیشتر از آیفون ۱۴ برازنده‌ی آن‌ها است.

نسخه معمولی آیفون ۱۴ به یک نمایشگر ۶.۱ اینچیکاملاً شبیه به آیفون ۱۳ مجهز است و از فیس آیدیپشتیبانی می‌کند. رنگ‌بندی آن هم شامل رنگ‌های بنفش، مشکی، سفید، قرمز و آبی می‌شود.

در زیر قاب این گوشی چیپست A15 Bionic که تراشه قدرت‌بخش سری آیفون ۱۳ است به کار رفته و البته حافظه رم آن به ۶ گیگابایت ارتقا پیدا کرده است. یک مودم داخلی 5G به نام Snapdragon X65 در زیر قاب آن حضور دارد و از وای فای 6E پشتیبانی می‌کند.

البته بخش‌هایی از این گوشی نیز ارتقا پیدا خواهد کرد. به طور مثال به یک دوربین اولترا واید ارتقا یافتهمجهز می‌شود و دوربین سلفی آن کمی بهتر خواهد بود. این دوربین گشودگی دیافراگم f/1.9 داشته و به فوکوس خودکار مجهز می‌شود. قیمت این مدل ۷۹۹ دلار است.

جدا از آیفون ۱۴ معمولی، غول آمریکایی سه مدل دیگربه نام‌های آیفون ۱۴ مکس، آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس را هم عرضه می‌کند. بنابراین خبری از مدل مینی نخواهد بود. در میان این مدل‌ها آیفون ۱۴ مکس یک مدل کاملاً جدید است که از مشخصات فنی مدل معمولی، ولینمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی مدل پرو مکس بهره می‌برد.

در بین اعضای این خانواده، دو مدل پرو بیشترینتغییر را تجربه خواهند کرد. این دو به نمایشگرProMotion با دو حفره کنار هم شبیه علامت تعجب مجهز می‌شوند. نرخ رفرش حداقلی این نمایشگر هم به ۱ هرتز کاهش پیدا کرده است. دوربین اصلی این گوشی ۴۸مگاپیکسلی بوده و در زیر قاب آن‌ها چیپست جدیدA16 Bionic حضور پیدا می‌کند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۵۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما