۰

آغاز به کار نخستین کارسوق برنامه‌نویسی پایتون توسط آکادمی ‌همراه اول

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۷
آغاز به کار نخستین کارسوق برنامه‌نویسی پایتون توسط آکادمی ‌همراه اول
آغاز به کار نخستین کارسوق برنامه‌نویسی پایتون توسط آکادمی ‌همراه اول

آی‌تی‌من- سیدعلی کارآموز، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در مراسم افتتاحیه نخستین کارسوق برنامه نویسی در یزد که با حضور جمعی از مسوولان آموزش و پرورش، آکادمی‌همراه اول و  مسوولان استانی و دانش آموزان متوسطه اول مدارس یزد در حال برگزاری است، اظهار کرد: نگاه ما توسعه فناوری دانش بنیان بر اساس رویکرد نوین آموزشی و پرورشی است.

این رویداد که با محوریت استعداد یابی و مهارت آموزی در رشته تخصصی پایتون و با همکاری آکادمی‌همراه اول و سمپاد استان یزد در حال برگزاری است که حرکتی نو در این استان به حساب می‌آید، به دنبال آموزش برنامه نویسی به معنای جامع و کامل است تا دانش آموزان استعداد خود را در این عرصه شناسایی کنند.

الهه نخعی، دبیر اجرایی این رویداد اظهار کرد: اولین کارسوق برنامه نویسی شامل کارگاه‌های حضوری، تیم سازی، منتورینگ و همچنین برگزاری چالش‌های هوش و ریاضیات است که از 15 مرداد ماه آغاز شده و با اعلام تیم‌های برتر در 24 شهریورماه به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در مرحله اول آزمون ورودی تعداد 100 نفر از شرکت کنندگان پذیرفته شده و به کارسوق راه پیدا کردند، یادآور شد: محتوای آموزشی دوره در دسترس این دانش آموزان قرار گرفته و سپس هر هفته دانش آموزان به صورت حضوری با فرآیند تیم سازی و خلق ایده آشنا می‌شوند؛ در صورت وجود اشکال در تمرین‌های داده شده با منتورهای خود به صورت حضوری صحبت کرده و اشکالات برنامه نویسی خود را حل می‌کنند.  نخعی افزود: در مرحله سوم و نهایی، دانش آموزان دانسته‌های خود را تکمیل و از بین موضوعات احتمالی یک موضوع را انتخاب کرده و به صورت گروهی یک بازی ارائه خواهند داد. 

ادامه فرآیند کاری نیز به این شکل است که در روز اختتامیه، بازی‌ها در مرحله اول از نظر فنی بازبینی شده و در صورتی که بدون اشکال باشند ارائه می‌شوند؛ نهایتا هم از بین 25 تیم موجود 10 تیم به عنوان برترین‌ها انتخاب شده و به مرحله اختتامیه راه پیدا می‌کنند .

در مرحله اختتامیه نیز سه تیم برتر با حضور داروان انتخاب شده و جوایز ساخت بهترین بازی‌ها و کارگروهی را دریافت می‌کنند.
 
مرجع : ارتباطات سیار ایران
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۵۶۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين