۰
با افزایش سهم از بازار اروپا

شیائومی از اپل پیشی گرفت

تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۱
شیائومی از اپل پیشی گرفت
شیائومی از اپل پیشی گرفت

آی‌تی‌من- کمپانی شیائومی طی مدت یک دهه گذشته همواره روندی روبه رشد را طی کرده و از این طریق حضور برند خود در بازارهای جهانی را تثبیت کرده است. این شرکت چینی تولیدکننده لوازم الکترونیکی مصرفی اکنون به نامی آشنا در بسیاری از مناطق جهان تبدیل شده و در زمینه تولید گوشی هوشمند، تبلت، هدفون، دوربین‌های روی داشبورد و حتی ترازو فعالیت می‌کند.

شیائومی اخیرا گزارش فصلی خود در خصوص وضعیت مالی کمپانی و سهم این شرکت در بازار طی 3 ماهه دوم سال 2022 را منتشر کرده است. 

این برند چینی در کمال تعجب ادعا کرده که اکنون با پیشی گرفتن از اپل به دومین برند محبوب گوشی هوشمند در بازار اروپا تبدیل شده است. 

بر اساس گزارش منتشر شده توسط اتاق خبر رسمی شیائومی، این شرکت طی سالیان گذشته در حال افزایش سهم خود از بازار جهانی و تقویت حضور در این عرصه بوده است. این کمپانی در گزارش عملکرد 3 ماهه دوم سال 2022 خود ادعا می‌کند که اکنون سهم شیائومی از کل نقل و انتقالات گوشی در بازار اروپا برابر با 21.7 درصد است. 

بدین‌ترتیب شیائومی پس از سامسونگ به دومین برند محبوب گوشی هوشمند در بازار اروپا تبدیل شده و اپل در جایگاه سوم قرار گرفته است.

از جنبه میزان نقل و انتقالات اسمارت‌فون‌ طی 3 ماهه دوم سال 2022، شیائومی در 55 بازار از سراسر جهان جزو 3 برند برتر بوده است. همچنین این شرکت از نظر نرخ نقل و انتقال گوشی‌های هوشمند در 67 بازار مختلف جهان جزو 5 تولیدکننده برتر بوده است. 

بر اساس اعلام شیائومی سهم این شرکت از بازار خاورمیانه، اروپا، آمریکای لاتین، جنوب‌شرق آسیا و آفریقا طی 3 ماهه دوم سال 2022 در مقایسه با دوره 3 ماهه قبلی رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

از جنبه درآمدی نیز شیائومی مدعی شده که درآمد خارج از کشور این شرکت اکنون 48.4 درصد از کل درآمد کسب شده توسط برند چینی را به خود اختصاص داده است. 

این موضوع بدان معناست که تقریبا نیمی از کل درآمد شیائومی مدیون فعالیت‌های تجاری این شرکت در خارج از خاک چین است. در نتیجه اتکای شیائومی به بازار داخلی چین کمرنگ‌تر شده است.

درآمد برون‌مرزی شیائومی تنها طی دوره 3 ماهه دوم سال 2022 معادل 34 میلیارد یوان (4.95 میلیارد دلار) بوده است.  در بعد جهانی نیز شیائومی در ماه آگوست 2022 برای چهارمین سال متوالی درون فهرست Fortune Global 500 جای گرفت. 

این‌بار کمپانی چینی رتبه 266 فهرست را به خود اختصاص داد و موقعیت خود نسبت به سال 2021 را 72 پله ارتقاء داد. شیائومی انتظار دارد که روند رشد شهرت این برند در عرصه جهانی کماکان تداوم داشته باشد.

در این گزارش خاطرنشان شده که اعلام خبر همکاری راهبردی بلندمدت میان شرکت‌های شیائومی و لایکا در ماه مه سال 2022 به منزله نقطه عطف دیگری در مسیر رشد و توسعه شیائومی تلقی می‌شود.  در جولای سال 2022 شیائومی از نخستین محصول همکاری مشترک خود با لایکا موسوم به شیائومی 12S اولترا رسما رونمایی کرد. 

این هندست مجهز به لنزهای Leica Summicron، حسگر تصویربرداری 1 اینچی سونی موسوم به IMX989 و پروفایل‌های تصویربرداری با اسامی Leica Authentic Look و Leica Vibrant Look است. این قابلیت‌ها امکان خلق تجربه تصویربرداری گوشی هوشمند با جزئیات بالا در بافت‌ها را فراهم می‌کند.

شیائومی سرمایه‌گذاری خود در زمینه فعالیت‌های تحقیق و توسعه را افزایش داده و از این طریق قصد دارد تا نام خود را به‌عنوان یک برند برتر در بازار مطرح کند. 

این کمپانی از طریق معرفی 2 محصول حرفه‌ای با برند لایکا یعنی شیائومی 12S اولترا و شیائومی میکس فولد 2 به تصاحب عنوان برترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان بیش از هر زمان دیگری نزدیک شده است.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۶۱۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما