۰

فیس‌بوک هشدار FBI را جدی گرفت

تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۵
فیس‌بوک هشدار FBI را جدی گرفت
فیس‌بوک هشدار FBI را جدی گرفت

آی‌تی‌من-  مارک زاکربرگ، موسس فیس‌بوک در جریان صحبت در پادکست «جو روگان» از واکنش فیس‌بوک به یکی از گزارشات روزنامه نیویورک پست که در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ منتشر شده بود، دفاع کرد. در این گزارش با استناد به اسناد به دست آمده از یکی از لب‌تاپ‌های‌هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از یک سری معاملات تجاری مشکوک‌هانتر بایدن پرده‌برداری شده بود.

زاکربرگ در حالی که تاکید کرد فیس‌بوک شیوه متفاوتی را نسبت به توییتر اتخاذ کرده، گفت: تیم من در نهایت تصمیم گرفت تا نشر این مقاله را طبق توصیه اف بی آی محدود کند.

شایان ذکر است که توییتر به طور کامل این مطلب را ممنوع کرد و حتی از اشتراک گذاری آن در پیام‌های مستقیم توسط کاربران جلوگیری کرد.

زاکربرگ تصریح کرد: اف بی آی با دفتر فیس‌بوک تماس گرفت و به آنها هشدار داد که مطلب منتشر شده درباره لب‌تاپ‌هانتر بایدن مشابه “پروپاگاندای قبلی روسیه” است و باید نسبت به آن هوشیار بود.

وی با نقل قول از یکی از ماموران اف بی آی گفت: اف بی آی با ما تماس گرفت و تاکید کرد که باید در حالت آماده باش باشیم. ما می‌دانستیم که در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی پروپاگاندای روسی بسیاری وجود داشت. در نتیجه هوشیار شدیم که اقدامات مشابهی شبیه پروپاگاندای قبلی روسیه وجود دارد.

زاکربرگ افزود: ما در این فکر بودیم که اگر اف بی آی -که همچنان آن را به عنوان نهادی مشروع در این کشور می‌بینم که یک نیروی مجری قانون بسیار حرفه‌ای است- به سراغ ما آمده و به ما توصیه کند که باید نسبت به موضوعی هوشیار باشیم، پس باید آن را جدی بگیریم.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۹۶۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما