۰

جلسه وزارت صمت برای تولید تلفن همراه

تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۲
جلسه وزارت صمت برای تولید تلفن همراه
جلسه وزارت صمت برای تولید تلفن همراه

آی‌تی‌من-  مهدی نیازی در نشستی تخصصی با انجمن تولیدکنندگان تلفن همراه، تبلت و تجهیزات جانبی بر ضرورت حرکت به سمت تولید محصولات دانش بنیان تاکید کرد و از صاحبان ایده و فناورهای نوین خواست تا در این مسیر همراه وزارت صمت باشند.

وی افزود: تلاش شد تا در ساختار جدید وزارت صمت، همه حوزه‌ها اعم از واردات، صادرات، تولید و سرمایه گذاری را در یک دفتر قرار دهیم تا روندهای گذشته اصلاح شده و مشکلات کاهش یابد.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت گفت: نکته دیگر در ساختار جدید، اهمیت دادن به یک سری رشته فعالیت‌ها بود که پیشتر به آنها کم‌توجهی می‌شد؛ به‌عنوان نمونه در ساختار جدید دفتر صنایع خلاق، دفتر صنایع هوایی یا مواد کمیاب ایجاد شد تا از این طریق بتوان به این صنایع کمک بیشتری کرد.

نیازی در ادامه با تاکید بر توجه به صنایع‌هایتک، فناورانه و دانش بنیان، افزود: ما در یک سری صنایع مثل فولاد و نساجی صاحب سبک هستیم و زیست بوم تجربه شده ای داریم، اما در صنایع پیشرفته که بر فناوری‌های نوین تکیه دارند باید دچار تحول شویم.

وی، نقش انجمن‌ها و تشکل‌ها را در این زمینه پر رنگ ارزیابی کرد و افزود: صاحبان این فناوری‌ها باید کمک کنند تا این فضا در وزارتخانه ایجاد شود، زیرا مسیری آغاز شده و باید تلاش کنیم شناخت‌های لازم ایجاد شود. 

نیازی همچنین بر توجه به ایجاد سبد محصول در زنجیره تولید تلفن همراه و وسایل الکترونیک تاکید کرد و گفت: ایجاد هم‌افزایی در این عرصه به توسعه این صنعت کمک می‌کند.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت تاکید کرد: در برخی از صنایع مثل تولید تلفن همراه و تبلت باید با برنامه تحولی و سرعت بیشتری نسبت به دیگر صنایع حرکت کرد و همه مجموعه وزارت صمت و دیگر دستگاه‌ها نباید به‌صورت عادی با این صنعت رفتار کنند.

در این جلسه تولید کنندگان تلفن همراه به بیان موضوعات، توانمندی‌ها و راهکارهای توسعه این صنعت پرداختند.
 
مرجع : وزارت صمت
کد مطلب : ۲۷۹۶۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما