۰

حذف شارژر از جعبه‌های آیفون کار دست اپل داد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۶
حذف شارژر از جعبه‌های آیفون کار دست اپل داد
حذف شارژر از جعبه‌های آیفون کار دست اپل داد

آی‌تی‌من- دولت برزیل روز سه‌شنبه به اپل دستور داد تا فروش آیفون‌های بدون آداپتور شارژر را در این کشور متوقف کند. دولت برزیل ادعا کرد که این شرکت محصولی ناقص در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

وزارت دادگستری اپل را 12.275 میلیون رئال (2.38 میلیون دلار) جریمه کرد و دستور لغو فروش آیفون 12 و مدل‌های جدیدتر را صادر و همچنین فروش هر مدل آیفونی را که شارژر ندارد، متوقف کرد.

در این دستور که در روزنامه رسمی‌برزیل منتشر شد، این وزارتخانه استدلال کرد که آیفون بدون شارژر عملی تبعیض آمیز و عمدی علیه مصرف کنندگان است.

مقامات استدلال اپل مبنی بر اینکه هدف از این عمل کاهش انتشار کربن است را رد کردند و گفتند که هیچ مدرکی دال بر حفاظت از محیط زیست از فروش تلفن هوشمند بدون شارژر وجود ندارد.

این موضوع یک روز قبل از اینکه اپل مدل جدید آیفون خود را معرفی کند، اعلام شد. اپل از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرده است.

در همین حال و در خبری دیگر اپل اعلام کرد خواستار تجدید نظر رای دادگاهی در برزیل خواهد شد که طبق آن فروش آیفون بدون شارژر باتری ممنوع خواهد بود.

به گزارش مهر در حقیقت این شرکت آمریکایی با ادعاهایی درباره فروش ناکامل محصول به مشتریان مقابله می‌کند.

وزارت دادگستری برزیل جریمه‌ای ۲.۳۸ میلیون دلاری برای اپل تعیین کرده و دستور داده فروش آیفون ۱۲ و مدل‌های جدیدتر این موبایل هوشمند لغو شود. علاوه بر آن فروش هر مدل آیفون بدون شارژر در این کشور تعلیق می‌شود. طبق دستور دادگاه که دیروز منتشر شده، وزارتخانه مذکور اعلام کرده آیفون فاقد یک قطعه مهم است و این اقدام رفتار تبعیض آمیز عامدانه‌ای علیه مشتریان به حساب می‌آید.

مقامات برزیل توجیه اپل درباره عدم عرضه شارژر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را رد و اعلام کردند هیچ شواهدی از آنکه فروش موبایل بدون شارژر به محیط زیست کمک می‌کند، وجود ندارد.

شرکت آمریکایی اعلام کرد برای برطرف کردن نگرانی‌ها با سازمان حمایت از مصرف کننده برزیل همکاری می‌کند و همزمان درخواست تجدید نظر رای دادگاه را ارایه می‌کند.

اپل در بیانیه ای نوشت: ما هم اکنون برنده چند پرونده درباره همین موضوع در دادگاه‌های برزیل بوده‌ایم و اکنون نیز اطمینان داریم مشتریان ما از گزینه‌های مختلف برای شارژ و اتصال دستگاه‌هایشان آگاه هستند.

رای دادگاه برزیل یک روز قبل از آن اعلام شده که اپل مدل جدید آیفون را معرفی کند.
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۹۷۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما