۰

تکذیب تصویب طرح صیانت در شورای عالی فضای مجازی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۰
تکذیب تصویب طرح صیانت در شورای عالی فضای مجازی
تکذیب تصویب طرح صیانت در شورای عالی فضای مجازی

آی‌تی‌من- ابوالحسن فیروزآبادی،‌ دبیر شورایعالی فضای مجازی، با تکذیب تصویب طرح صیانت در این شورا در برخی رسانه‌ها گفت: این شورا به تازگی موادی از اختیارات کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی را اصلاح کرد و براساس آن کمیسیون تنظیم مقررات اختیاراتش در چارچوب شورای فضای مجازی تعیین می‌شود و این موضوع ارتباطی با طرح موسوم به صیانت ندارد.

فیروز آبادی ادامه داد: بحث اصلاح کمیسیون تولید و محتوا هم در دستور کار است، چون در این حوزه هم کسب و کار‌های بسیار زیادی در کشور شکل گرفته و بازی‌ها متنوع شده است. از طرفی شاهد نمایش خانگی با تنوع زیاد هستیم که در این حوزه هم باید بازنگری داشته باشیم؛ متنی در این باره آماده شده و در دستور کار قرار گرفته است.

رییس مرکز ملی فضای مجازی درباره اصلاحات این مرکز گفت: این مرکز سه کمیسیون محتوا، امنیت و کمیسیون عالی تنظیم مقررات دارد، که تعیین اعضای کمیسیون عالی تنظیم مقررات و ماموریت‌های آن در سال ۹۱ نوشته شده بود و سایر کمیسیون‌های مرکز ملی فضای مجازی هم نیاز به بازنگری دارند.

دبیر شورایعالی فضای مجازی با بیان افزایش تعداد کاربران فضای مجازی گفت: با توجه به تنوع زیاد موضوعات در این فضا، مثل هوش مصنوعی، بلاکچین، پلت فرم‌ها و خدماتی در حوزه‌های مختلف پولی، مالی، بورس و حمل و نقل، آگهی و بازی‌ها، باید در آن‌ها حقوق شهروندی و حقوق کاربران را حفاظت کنیم.

فیروز آبادی گفت: کمیسیون تنظیم مقررات در بازنگری صورت گرفته قدرت فرا قانونی ندارد، زیر نظر شورایعالی فضای مجازی حرکت خواهد کرد و فقط می‌تواند دستورالعمل‌هایی را ابلاغ کند که در چارچوب مصوبات شورا باشد. به گفته دبیر شورایعالی فضای مجازی، از جمله تغییراتی که در این بازنگری انجام شده، بحث تعداد اعضای کمیسیون است که از ۱۷ نفر به ۱۱ نفر رسیده و شرح وظیفه این کمیسیون در آیین نامه قبلی شش بند داشت، که در آیین نامه جدید بیست و یک بند تعیین شده است.
 
کد مطلب : ۲۷۹۷۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين